حضور ۴۱۵ بانو در شوراهای شهر و روستای سیستان‌وبلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اتفاق بی‌نظیری که در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان روی داد، این بود که ۴۱۵ بانو به شوراها راه یافتند و این اعتماد و نگاه ویژه به بانوان، توجه کشور را به خود جلب کرده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایکنا، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان، شب گذشته در نشستی با حضور اصحاب رسانه ضمن تقدیر از مشارکت پرشور مردم در انتخابات، گفت: در استان سیستان و بلوچستان یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن داشتیم که از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۲۱۳ هزار نفر در انتخابات مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه این میزان مشارکت در استان بسیار حائز اهمیت است، افزود: این مشارکت در یک استان مرزی با ترکیب جمعیتی خاص نشان‌دهنده دلدادگی و عشق مردم به نظام و بهترین ضامن برای امنیت پایدار است.
 
حضور 415 بانو در شوراهای شهر و روستای سیستان‌وبلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: اتفاق بی‌نظیری که در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان روی داد، این بود که ۴۱۵ خانم به شوراها راه یافتند و این اعتماد و نگاه ویژه به بانوان، توجه کشور را به خود جلب کرده است.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا سطح حضور بانوان در اجتماع به‌دور از تعصب و تبعیض، تقویت شود و بحمدالله امروز شاهد برکات آن هستیم.
هاشمی اظهار کرد: بالاترين ميزان کرسی بانوان در شوراها اختصاص به شهرستان خاش دارد؛ ۱۳۱ بانو فقط از شهرستان خاش به شوراهای اسلامی شهر و روستا راه پیدا کرده‌اند.
استاندار در پایان با بیان اینکه حضور چشمگير مردم پای صندوق‌های اخذ رأی تداعی بخش انتخابات دهه ۶۰ بود، تأکید کرد: برجسته سازی اين مشارکت حداکثری و حماسه بزرگ ملت، هنر رسانه و جريان‌سازان سياسی کشور است.

 
 
درج نظر