طرح «لشکر فرشتگان» با هدف تفحص سیره دختران مجاهد و خانواده شهدا اجرایی می‌شود

دبیر کل اتحادیه اسلامی دانش‌آموزان گفت: طرح «لشکر فرشتگان» با هدف تفحص سیره دختران مجاهد و خانواده شهدا اجرایی می‌شود.

0
به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، حامد علامتی پنجشنبه‌شب در همایش «لشکر فرشتگان» با اشاره به بررسی نقش مادران و همسران شهدا توسط دانش‌آموزان با اجرای طرح «لشکر فرشتگان» اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی این بانوان پافشاری بر ارز‌ش‌ها، حفظ مبانی اعتقادی و حفظ عزت نفس در سختی و مصیبت‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه داشتن روحیه جهادی و اعتماد به نفس بالا از دیگر ویژگی‌های مادران و همسران شهیدان بود، تصریح کرد: این افراد به شدت جریان‌ساز بوده و در جنگ نرم و فعالیت‌های فرهنگی مشارکت داشتند.

دبیر کل اتحادیه اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه مادران و همسران شهدا به ولایت عشق و ارادت داشتند، خاطر نشان کرد: همین موضوع بستر را  برای تربیت نسل حماسی فراهم کرد.

علامتی «لشکر فرشتگان» را مدرسه و دانشگاه آموزش و تربیت بر مبنای الگوی جامعه اسلامی خواند و افزود: در این طرح فقط از گذشته حرف زده نشده و به قصد تفحص سیره و زندگی دختران مجاهد و مادران و همسران شهدا راه‌اندازی شده است.

شایان ذکر است، همایش «لشکر فرشتگان» در زنجان پنج‌شنبه شب با حضور جمعی از مسؤولان و خانواده شهدای استان زنجان برگزار شد.

این همایش مهمانان ویژه‌ای چون دختر مرضیه حدیدچی (دباغ)، همسر شهید یوسفی و شهید تهرانی مقدم را داشت که این افراد در بخشی از برنامه اقدام به بیان خاطرات خود از رشادت‌ها و مجهادت‌های خود و اعضای خانوادیشان به ویژه شهدا پرداختند.

/انتهای متن/

درج نظر