گرمخانه قائم آباد به اسکان زنان بی خانمان اختصاص یافته است

معاون شهردار کرمان ازتجهیز سه گرم‌خانه در کرمان خبر داد و گفت: گرمخانه قائم آباد به اسکان زنان بی خانمان که از کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ستاد مبارزه با مواد مخدر جدا شدند اختصاص یافته است.

0
به گزارش به دخت به نقل از مهر، محمدرضا محمدرضاخانی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی گرم‌خانه‌ها فراهم کردن محل مناسب برای اسکان موقت روزانه بی خانمان ها است، افزود: گرمخانه واقع در پل دانش به زنان بی سرپرست و گرمخانه واقع در سرآسیاب نیز به مردان بی خانمان اختصاص یافته است.

وی هدف از راه‌اندازی گرم‌خانه‌ها را در راستای انجام وظیفه شهرداری عنوان نمود و گفت: شایان ذکر است ترک اعتیاد این افراد و آموزش کار و حرفه جزء وظایف شهرداری نیست و سایر نهادهای مرتبط باید به وظیفه‌ خود در این زمینه نیز عمل کنند.

وی همچنین با بیان اینکه افراد اصطلاحا کارتن خواب، برای اسکان موقت به گرم‌خانه‌ها مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: حتی افرادی که از وجود این گرم‌خانه ها اطلاع نداشتند پس از یک‌بار هدایت به گرم‌خانه‌ها، به دلایل عدم دسترسی به مکان استراحت مناسب به صورت اختیاری مجددا مراجعه می‌کنند.

محمدرضاخانی در ادامه اظهار داشت: بر طبق سیاست گذاری شهرداری در راستای حمایت از افراد بی خانمان که از قید اعتیاد رها شده و بیکار نیز میباشند تمهیداتی جهت بکارگماری  در بخش‌های خدماتی ازجمله سایت(لندفیل) متعلق به سازمان مدیریت پسماندها، در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در گرم‌خانه‌ های  ویژه‌ خانم‌ها، روان‌شناس، مسئول، آشپز و نگهبان فعالیت می‌کنند؛ ضمن اینکه ساعت ورود و خروج گرمخانه ها از ساعت  شش عصر تا هشت صبح است.

/انتهای متن/

درج نظر