مولاوردی: در برنامه ششم به توازن پایداری برای فعالیت زنان دست خواهیم یافت

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت یازدهم فرصت مشارکت زنان در فعالیت های جامعه را فراهم کرده است، گفت: در برنامه ششم توسعه تلاش شده که برای فعالیت زنان به توازن پایداری دست پیدا کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا ، شهیدخت مولاوردی روز دوشنبه در همایش نقش زنان در انقلاب اسلامی در شهرستان قرچک اظهار کرد: با اولویت بندی در تعادل جنسی در نقش آفرینی زنان و مردان ، در پنج سال آینده به وضعیت متعادلی از حقوق و مسئولیت زنان و مردان در جامعه و خانواده دست پیدا کنیم.

وی همچنین گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل باعث شد تا جامعه از مواهب کشور برخوردار شوند و باید از این فرصت به منظور تبیین عملکرد و دستاوردهای نظام و دولت استفاده کرد.
مولاوردی افزود : در تقسیم بندی انقلاب اسلامی به چهار دهه می توان نقش زنان را به خوبی تبیین و آن را در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی بازخوانی کرد.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در دهه اول انقلاب ، زنان همپای مردان در مبارزات انقلابی حضور یافته و دوشادوش همسران ، برادران و پدران خود ، زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کردند.
مولاوردی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز زنان نقش به سزایی در شکل گیری افتخارات ایران اسلامی داشتند و توانستند با اقتدار از عزت ایران اسلامی حراست کنند.
وی بیان کرد: پس از اتمام جنگ و دوران سازندگی که زیر ساخت های لازم برای توسعه فعالیت حوزه زنان و خانواده فراهم شد ، زنان پا به میدان گذاشته و حرکات مدنی و سازنده خود را در قالب تشکل های غیر دولتی آغاز کردند.
وی تصریح کرد: در دهه سوم انقلاب با توجه به شرایطی که در جامعه فراهم شده بود و امکاناتی که نظام ایجاد کرده بود ، حضور زنان و دختران در عرصه های مختلف از جمله دنشگاه ها فراهم شد به گونه ای که امروز شاهد حضور زنانی آگاهی و تحصیل کرده در دهه چهارم انقلاب می باشیم که از شاخص بهداشت و امید به زندگی بالا برخوردار می باشند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد :امروز زنان ایران اسلامی آماده اند تا با حضور در عرصه های مختلف به کشور خدمت رسانی کنند و جامعه را با مشارکت خویش در مسیرپیشرفت و توسعه قرار دهند.
وی بیان کرد: این که امروز نتوانسته ایم در حوزه های مختلف به پیشرفت پایدار و متوازن دست یابیم به این دلیل است که هنوز از ظرفیت های موجود در جامعه به درستی استفاده نکرده ایم و اهتمام کاملی نسبت به بهره گیری از ظرفیت های انسانی موجود در جامعه نداشته ایم.
مولاوردی گفت : امروز دنیا به جای استفاده از منابع زیرزمینی ، به منابع و سرمایه های انسانی تکیه دارد و ما نیز باید به درستی از این سرمایه ها به ویژه در حوزه زنان استفاده کنیم .
وی با اشاره به تلاش های دولت در رفع مشکلات حوزه بانوان گفت :دولت تلاش دارد با برنامه ریزی مناسب زمینه تحقق سیاست های کلی نظام و خانواده ، سیاست اقتصاد مقاومتی و برنامه توسعه به ویژه برنامه ششم را فراهم کند .
وی تأکید کرد: امروز همه وظیفه دارند تا به نقش آفرینی زنان در خانه و جامعه و ارائه نقش های چندگانه ای که بر عهده دارند کمک کنند تا آن ها به بهترین نحو به ایفای نقش خود بپردازند.
وی بیان کرد: تا کنون توازن متناسبی بین فعالیت زنان در جامعه و نقشی که آنان می باید در خانه ایفا کنند فراهم نشده و این خود بانوان هستند که با هنرمندی توانسته اند به این توازن دست پیدا کرده و تعادل بین کار و وظایف ذاتی که خداوند نزد زنان به ودیعه گذاشته ایجاد نمایند.
وی گفت : در برنامه ششم توسعه تلاش شده که برای فعالیت زنان به توازن پایداری دست پیدا کنیم و با اولویت بندی در تعادل جنسی در نقش آفرینی زنان و مردان ، در پنج سال آینده به وضعیت متعادلی از حقوق و مسئولیت زنان و مردان در جامعه و خانواده دست پیدا کنیم .
وی گفت : دولت در سه سال و نیم گذشته توانسته بستر را برای مشارکت بیشتر زنان در جامعه فراهم کرده و در این راه به توفیقات به سزایی نیز دست یافته است.
وی با اشاره به توفیقات دولت در جلب مشارکت زنان گفت : در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ، یک هزار و 707 سازمان مردم نهاد در کشور فعالیت داشت که هم اکنون این تعداد به 2 هزار 333 مورد افزایش یافته است .
مولاوردی گفت : طی زمان فعالیت دولت یازدهم ، 500 طرح برای حمایت از زنان ارائه شده که از این تعداد 250 طرح مورد حمایت قرار گرفته و اجرایی شده است .
وی همچنین از انعقاد 27 تفاهم نامه و اجرای 80 پروژه در حوزه زنان خبر داد.
معاون رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده گفت : نرخ مشارک اقتصادی زنان در سال گذشته ، نسبت به مدت مشابه قبل یک درصد رشد داشته که همین میزان در شرایطی که کشور با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند اتفاق مبارکی به حساب می آید.

/انتهای متن/

درج نظر