روز جهانی حجاب با برنامه های متنوع فرهنگی در ایرلند برگزار می شود

«موسسه فن آوری واترفورد» ایرلند ماه آینده میلادی و همزمان با روز جهانی حجاب، اقدام به برگزاری کنفرانسی خواهد کرد. در حاشیه این کنفرانس، برنامه های متنوع فرهنگی از جمله یک روز با حجاب برای بانوان غیرمسلمان برگزار خواهد شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ گروه تکنولوژی و مطالعات دینی موسسه فن آوری واترفورد ایرلند، اقدام به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی همزمان با روز جهانی حجاب خواهد کرد.

یکی از این برنامه های فرهنگی، یک روز با حجاب خواهد بود که این فرصت را می دهد تا بانوان غیرمسلمان ایرلندی، پوشش حجاب را برای یک روز امتحان کنند.

در این برنامه فرهنگی، قرار است بانوان مسلمان حضور یافته و برای دانشجویان دختر این موسسه و دیگر بانوان غیرمسلمان ایرلندی که تمایل داشته باشند، شکل های مختلف استفاده از روسری را آموزش دهند.

استاد ادیان جهان موسسه فناوری واترفورد در این باره اظهار داشت: با افزایش حس ضد پناهجویی در گوشه و کنار جهان، وجود چنین مراسمات و برنامه های ضروری می نمایاند.

خانم «کالت کولفر» که در ادامه افزود: بانوان مسلمان نسبت به مردان مسلمان، بیشتر قربانی تبعیض نژادی هستند، به دلیل اینکه از پوشش حجاب که ظاهری متمایز به آنان می بخشد،استفاده می کنند.

وی که تحقیقات زیادی پیرامون اسلام در ایرلند انجام داده است سپس خاطرنشان کرد: طی این برنامه بانوان ایرلندی این فرصت را خواهند یافت که یک روز با حجاب سپری کرده و قطعا بسیاری از آنان، با رفتار های تبعیض آمیز در معابر عمومی روبرو خواهند شد و هنگامی که با با لهجه ایرلندی پاسخ نژادپرستان را بدهند، تعجب آنان را برخواند انگیخت.

این محقق و اسلام شناس، در پایان گفت: بانوان مسلمان به دلیل مختلفی از حجاب استفاده می کنند که عمده دلیل دلیل آنها، حفظ عفت و پاکدامنی خودشان است و استفاده از حجاب را امری اختیاری می دانند که با اختیار و اراده خود آن را انتخاب نموده اند.

از جمله سخنران روز جهانی حجاب در ایرلند، خانم ها «دکتر راشل وودلووک» «بریجید آلوایر» و «بارا آلیس» هستند.

دکتر راشل وودلووک اصلیتی استرالیایی دارد که بهائیت به دین مبین اسلام مشرف شده است. «بریجید آلوایر» نیز اصلیتی ایرلندی دارد که هشت سال پیش، از مسیحیت کاتولیک وارد اسلام شد و پس از دو سال تصمیم به استفاده از حجاب گرفت و هم اکنون به عنوان پرستار در بخش کودکان بیمارستان واترفورد مشغول فعالیت است.

بارا آلیس هم از اتباع کشور جمهوری چک است که هشت سال پیش اسلام آورد و اکنون به صورت محجبه مشغول حرفه عکاسی در ایرلند است.

شایان ذکر است روز جهانی حجاب در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط «نظمه خان»، بانوی مسلمان آمریکایی برای مبارزه با تبعیض نژادی بر ضد بانوان مسلمان، به ثبت جهانی رسید.

/انتهای متن/

درج نظر