2700 فقره جهیزیه به دختران زیرپوشش کمیته امداد کردستان اهدا شد

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: در 9 ماهه امسال‌ 2هزار و 700 فقره جهیزیه ‌به دختران زیرپوشش کمیته امداد کردستان اهدا شد‌ که نسبت به سال گذشته صد درصد رشد داشته است.‌

0

به گزارش به دخت به نقل از ذاکرنیوز از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان که با حضور استاندار کردستان، مسئولان و عضو ستاد استان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به مشکلات حوزه جوانان استان اظهار داشت: دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان باید بیشترین نقش را داشته باشد و باید از خودشان شروع کنند.

وی گفت: در کمیته امداد و بهزیستی مخاطب خاص داریم و نمی‌توانیم برای مخاطب عام وظیفه و کاری را انجام دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان تصریح کرد: در 9 ماهه امسال بیش از دو هزار و 700 فقره جهیزیه به دختران زیرپوشش کمیته امداد کردستان اهدا شده که نسبت به سال گذشته صد درصد رشد داشته و برای خرید این جهیزیه‌ها بیش از 4 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و به نظر بنده کار بزرگی است.

وی گفت: امسال در کمیته امداد کردستان بیش از یک‌هزار و 200 مورد خدمات مشاوره پیش از ادواج و یک‌هزار و 200 مورد دوره آموزشی برای جوانان در آستانه ازدواج انجام و برگزار شده است.

موسی‌نژاد با اشاره به اینکه مشکل حل اشتغال خواسته جوانان است افزود: امسال کمیته امداد کردستان برای ایجاد اشتغال جوانان استان بیش از 700 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به آنها پرداخت کرده است.

وی اظهار کرد: کمیته امداد استام کردستان دغدغه زیادی برای حل مشکلات جوانان استان دارد و مشاوران توانمند و کانون‌های فرهنگی تربیتی خوبی در این راستا ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند در بحث آموزش کمک کند و این آمادگی را نیز داریم که کمک کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: در حوزه جوانان نباید فقط به مشکل ازدواج جوانان بسنده کنیم بلکه باید همه مشکلات جوانان را در نظر بگیریم و همه با هم برای حل مشکلات این حوزه کمک کنیم.

وی گفت: درخواست ما این است که در ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان دبیرخانه ستاد فعالیت بیشتر داشته باشد و وظایف‌ها‌ نیز مشخص و تقسیم کار انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات جوانان باید در سطح کلان نگاه کنیم چون بالارفتن سن ازدواج یک تهدید است و باید در بحث فرهنگ سازی و مسائل دینی تلاش کنیم چون خیلی از مسائل  دینی و ارزشی ما به حاشیه رفته است.

وی با اشاره به ظرفیت ماموستاهای استان گفت: باید از ظرفیت ماموستاهای استان برای حل مشکل ازدواج جوانان کمک بگیریم چون بخش زیادی از مخاطبان ما در جامعه به فرمان عالمان دینی گوش می‌دهند و باید به آنها توجه شود.

/انتهای متن/

درج نظر