افزایش ازدواج و طلاق در استان بوشهر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از افزایش آمار ازدواج و طلاق در استان بوشهر در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، اصغر پیرهادی صبح امروز در جمع مدیران اجرایی استان بوشهر گفت: انتخاب بدون شناخت کافی و استفاده نکردن از آموزش‌های قبل ازدواج از جمله عوامل بروز و افزایش طلاق عنوان می‌شود و این دقیقا همان چیزی است که در سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مدنظر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در سیاست کلی ابلاغی نه تنها به آموزش قبل ازدواج توجه شده بلکه معظم‌له بر «ساماندهی نظام مشاوره‌ای و آموزش قبل، حین و پس از تشکیل خانواده و تسهیل دسترسی به آن بر اساس مبانی اسلامی ــ ایرانی برای استحکام خانواده» تأکید کردند.

پیرهادی گفت: برای حفظ و تحکیم نهاد خانواده باید جامعه سرمایه گذاری کند و تمام تلاش  خود را انجام دهد که خانواده حفظ شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به افزایش نگران‌کننده آمار طلاق در استان افزود: در بحث پیشگیری از طلاق ادارات و دستگاه‌های مختلفی از جمله دادگستری‌، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سازمان بهزیستی می‌توانند در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند و این اداره کل و دفاتر ازدواج و طلاق نیز با تمام توان آماده است در جهت تحکیم خانواده همکاری لازم را با سازمان‌های مرتبط داشته باشد.

پیرهادی اضافه کرد: در 6 ماهه اول سال جاری تعداد 4 هزار و 682 فقره ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق این استان ثبت شده است که با توجه به آمار مشابه در سال قبل (4070فقره) تعداد ازدواج به ثبت رسیده 15 درصد است و در همین مدت تعداد طلاق به ثبت رسیده نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

/انتهای متن/

درج نظر