سازمان غذا و دارو: لوازم آرايشي از مترو نخريد

معاون مدير کل نظارت و ارزيابي فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو گفت: تمام محصولات آرايشي و بهداشتي که به صورت قانوني وارد مي‌شوند و برچسب اصالت دارند از لحاظ کيفيت و سلامت مشکلي ندارند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا، دکتر مصطفي اسماعيلي گفت: واردات محصولات آرايشي و بهداشتي طبق ضابطه‌هاي مشخصي در اين اداره تدوين شده است.

وي افزود: هر محصول آرايشي و بهداشتي که وارد کشور مي شود در ابتدا طبق مدارکي و مستنداتي که توسط وارد کننده ارائه مي‌شود با ضابطه‌هاي سازمان، ثبت منبع مي شود.

اسماعيلي اظهار داشت: در مرحله بعد محصول ثبت مي شود و اين ثبت بر اساس آناليزهاي محصولات آرايشي و بهداشتي که به ما ارائه مي شود و مطابقت آن با استانداردهاي بين المللي و داخلي و ضوابط اداره کل صورت مي‌گيرد و پروانه ورود صادر مي‌شود.

وي خاطر نشان کرد: شرکت وارد کننده بر اساس پروانه ورود که از اداره دريافت کرده مي‌تواند از طريق يکي از دانشگاه‌هاي علوم پزشکي مجوز ورود و ترخيص کالا را اخذ کند.

معاون نظارت و ارزيابي فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: تمام محصولات آرايشي و بهداشتي که به صورت قانوني وارد مي‌شوند و برچسب اصالت دارند از لحاظ کيفيت و سلامت مشکلي ندارند، اما متاسفانه بسياري از محصولات آريشي نيز به صورت قاچاق وارد کشور مي شود که دستگاه هاي مربوطه بايد از ورود محصولات قاچاق جلوگيري کنند. ضمن آنکه کارشناسان اين اداره و معاونت‌هاي غذا و دارو سراسر کشور در سطح عرضه با محصولات تقلبي برخورد مي کنند.

بنابر اعلام روابط عمومي سازمان غذا و دارو، اسماعيلي افزود: مصرف کنندگان لوازم آرايشي و بهداشتي، داروخانه ها و مراکزي که مجوزهاي لازم را براي فروش محصولات آرايشي و بهداشتي را دارند، براي خريد خود انتخاب کنند و خريد از ساير مراکز از جمله متروها، کنار خيابان و غيره توصيه نمي شود.

وي گفت: در اين زمينه مکاتباتي با شهرداري شده است که با فروشندگان محصولات آرايشي و بهداشتي که در مترو و کنار خيابان‌ها فعاليت مي‌کنند، برخوردهاي لازم صورت گيرد.

/انتهای متن/

درج نظر