شایسته ترین فرماندار استان از منا پرواز کرد

مرجان نازقلیچی فرماندار بندر ترکمن از جانباختگان حادثه منا بود؛ زنی لایق و صدیق و خدمتگزار مردم اهل سنت بندر ترکمن.

0

مرجان نازقلیچی اهل سنت استان گلستان بود که در و در سن 41سالگی به فیض شهادت نائل شد.

در حادثه حج امسال که به‌خاطر سهل انگاری‌های مغرضانه حاکمیت آل سعود جان تعداد زیادی از حجاج گرفته شد، نزدیک 500 نفر از حاجیان ایرانی که اکثراً مرد بودند، به شهادت رسیدند.

اما اغلب بانوان کشورمان که در منا جان باختند از زنان اهل سنت بودند. مرجان نازقلیچی فرماندار بندر ترکمن از زنان اهل سنت استان گلستان بود که در همین حادثه و در سن 41سالگی به فیض شهادت نائل شد.

نازقلیچی در روز عید قربان در مراسم رمی جمرات در منا بر اثر حادثه عمدی که آل سعود ایجاد کرد، مفقودشده و در نهم مهرماه نیز خبر شهادت وی توسط حج و زیارت اعلام شد.

زندگی پربار نازقلیچی در یک نگاه

مرجان نازقلیچی  که دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته‌های علوم تربیتی و حقوق قضایی بود، در بهمن ماه سال 1381 از طریق آزمون استخدامی، به‌عنوان کارشناس امور بانوان فرمانداری ترکمن جذب بدنه وزارت کشور شد و پس از فعالیت‌های مختلفی از جمله حضور در شورای حل اختلاف بندرترکمن و بخشدار مرکزی این شهرستان به سمت فرمانداری بندر ترکمن رسید.

علی نصیبی، از همکاران نازقلیچی، اندکی پس از مفقود شدن او و پیش از تأیید شدن خبر جان باختن این بانو در حادثه منا، در گروه تلگرامی «اولکه کوموش دپه» برای فرماندار بندر ترکمن چنین نوشت: «…عملکرد مرجان نازقلیچی فرماندار جدید شهرستان ترکمن که در گذر زمان به تجربه‌اش نیز افزوده شده بود، معدود نگرانی ها را از بین برد و او به گواه بسیاری با عملکردی آمیخته به پویایی، اقتدار، توأم با مهر، سلامت نفس، دلسوزی، پشتکار و… یکی از شایسته‌ترین فرمانداران استان لقب گرفت…در بحث جوانان و استفاده از ظرفیت های آنان که با مسئولیت جدید اینجانب در استانداری ارتباط داشت، نازقلیچی که به فاصله 48 ساعت قبل از نگارنده حکم مسئولیتش را دریافت کرده بود، از بهترین ها بود… اولین فرمانداری بود که با سرعت و قاطعیت حکم مشاور جوان خود را صادر کرد و الحق و الانصاف در عمل نیز پشتیبان او بود…به یاد دارم شبی را که در مراسم سالگرد شهدای یاک 40 وی را به همراه همسرش که همواره پشتیبان او بود در مسیر مصلی گرگان مشاهده کردم و او گفت: “حکم مشاور جوانم را شنبه می زنم. شما هم قول بده تا کمک کنی تا جوانان بندر بیشتر دیده شوند”.»

به گزارش به‌دخت، مرجان نازقلیچی متأهل و دارای دوپسر بود. در یکی از مصاحبه‌های پیش از شهادت درباره خانه‌داری و مسئولیت همسرداری ومادری‌اش اظهار داشت: «کارهای خانه را با هم انجام می‌دهیم! یکی از معمول‌ترین کارها، غذا پختن است! ما برای شام و ناهار، هر روز و هر هفته برنامه‌ریزی می‌کنیم، شام و ناهار را درست می‌کنم و می‌گذارم یخچال! ظهر هر روز همسرم غذا را گرم می‌کند و ناهار می‌خورند.مثلا همین الان – زمان مصاحبه ساعت ۱۲ ظهر بود- بچه‌های من از مدرسه برمی‌گردند و غذایشان هم آماده است تنها لازم است که همسرم آن را گرم کند و با هم میل می‌کنند! بعد مطالعه می‌کنند و استراحت می‌کنند، بعد از زمان کار، من برگردم و روال طبیعی به زندگی برگردد.»

به‌دخت شهادت این بانوی پرتلاش را به مردم ترکمن صحرا که همراه با او شمار زیادی از عزیزان شان را در این فاجعه عظیم از دست دادند، تسلیت عرض می‌کند.

 /انتهای متن/

درج نظر