مورد عجیب یک دختر ایدزی

0

یک دختر 18 ساله فرانسوی که به ویروس اچ آی وی مبتلا است، با وجود این که 12 سال است از هیچ دارویی استفاده نکرده، در حال بهبود است.

به گزارش به دخت به نقل از سلامانه به نقل از سایت «بی بی سی»، پزشکان پرونده این مورد خاص را در نشست انجمن جهانی ایدز در ونکوور مطرح کرده‌اند و نخستین مورد در دنیا است که حال یک کودک مبتلا به اچ آی وی، در درازمدت رو به بهبودی می‌گذارد.

کارشناسان می گویند، مطالعات مفصلی نیاز است تا معلوم شود چرا بعضی از بیماران با وجود کنار گذاشتن درمان، باز هم قادر به کنترل بیماری‌شان هستند.

این دختر در سال 1996 به دنیا آمد و از طریق مادرش به این ویروس مبتلا شد. او 3 ماهه بود که 4 داروی ضد ویروس گرفت و در 6 سالگی، خانواده‌اش تصمیم گرفتند، درمان او را متوقف کنند.

اکنون 12 سال گذشته و میزان ویروس در خونش آن قدر پایین است که حتی نمی‌شود آن‌ها را اندازه گرفت؛‌ اگرچه پزشکان هشدار داده‌اند که این شرایط ممکن است تغییر کند.

دکتر آسیر سائس- سیریون از انستیتو پاستور پاریس گفت: «… این جور موارد بسیار نادر هستند. این زن زندگی عادی دارد. مورد او بی نظیر است اما نظر کسی به آن جلب نشده بود، حتی در بین دکترهای فرانسه.»

/انتهای متن/

درج نظر