85 درصد درخواست طلاق در بابلسر از سوی زنان است

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، رئیس دادگستری بابلسرگفت: درخواست طلاق از سوی مردان کمتر از 15 درصد و 85 درصد از سوی زنان ارایه می شود.
علی رحیم پور روز شنبه در جلسه پیشگیری از طلاق و آسیب های اجتماعی در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر؛ رویکرد دینی را در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مثمر ثمر خواند.

وی با اشاره به اصلاح قانون حمایت خانواده در سال 91 اظهار کرد: به موجب این قانون طلاق می تواند از ناحیه زوج،زوجه یا توافقی باشد.

وی با بیان اینکه قبل از سال 91 در تمام طلاق های توافقی یک حکم از سوی زوج و زوجه تعیین می شد،گفت: با اصلاح قانون از سال 91 کلیه طلاق های توافقی به مراکز بهزیستی فرستاده می شوند و دیگر نزد حاکم نمی روند که بهزیستی در این امر زیاد موفق نبوده است.

وی مهم ترین عوامل طلاق را درآمد ناکافی زوج و اعتیاد دانست و افزود: درصد بالایی از پرونده های طلاق ما را اعتیاد تشکیل می دهد چون اعتیاد به دنبال خود بی توجهی،بی کاری و بدگمانی را به همراه دارد.

وی ازدواج های اینترنتی و پایین آمدن آستانه تحمل زنان را از عوامل دیگر طلاق دانست و گفت: عدم پایبندی به ارزش های دینی عامل دیگری است که در جدایی زن و شوهر نقش دارد.

رئیس دادگستری بابلسر اضافه کرد: آمارها نشان می دهد خانواده هایی که پایبند به ارزش های دینی و اخلاقی هستند با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق کمتر مواجه می باشند اما هر چه ارزش ها کم شود مشکلات بیشتر می شود.

در ادامه معاون اجتماعی نیروی انتظامی بابلسر نیز اظهار کرد: با راه اندازی طرح مرکز مشاوره و ارشاد و استفاده از متخصصان و روانشاسان در کلانتری 11 و 12 این شهرستان توانستیم تا حدودی از این امر پیشگیری کنیم.

محمدعلی فاضلی با بیان اینکه در سال 93با استفاده از این طرح 88درصد تعداد ورودی های پرونده زوجین طلاق منجر به سازش شد،بیان کرد: این آمار در سال 94 به 92درصد رسید.

وی خیانت زوجین،ازدواج های اینترنتی،اعتیاد و بیکاری را مهم ترین عوامل طلاق دانست و با اشاره به طلاق عاطفی در برخی خانواده ها بیان کرد: بسیاری از زوجین نیز با آنکه در یک خانه زندگی می کنند اما در عمل از هم جدا هستند و در کنار هم نیستند که این امر نیز نیاز به رسیدگی دارد.

/انتهای متن/

درج نظر