تأثیر رنگ‏ها

تأثیر رنگها امروزه بخودی خود به یک علم تبدیل شده است.از آنجا که هر رنگ ، شخصیت روانشناختی کاملاً مستقلی دارد، اول به طور خلاصه رنگ ها و تأثیر آن را روی افراد بررسی می کنیم .سپس اشاره ای داریم به رنگ پوست افراد و این که چه رنگی مناسب چهره شان است .

7

سرویس اجتماعی به دخت/

رنگ سفید پاکی و خلوص را القا می کند و رنگی فعال است.( رنگی که بیشتر به چشم می آید.)

 رنگ سیاه، تیره و غلیظ و غیر فعال است.(در مقایسه با رنگ سفید مشکی کمتر به نظر می آید.)

رنگ خاکستری شخصیت مستقلی ندارد وروانشناسان معتقدند،این رنگ یادآور ترس و یکنواختی است.

رنگ سبز از تمام رنگ ها آرامتر بوده و حالتی از آرامش و رضایت به همراه دارد.

رنگ قرمز  نشانه استحکام ، سر زندگی ، قدرت است. جدیت و وقار و جذابیت را القا و توجه را جلب می کند. کاربرد رنگ قرمز برای لباس های ورزشی و اسپورت بیشتر است.

صورتی رنگ مهربانی و ملایمت رویایی و طبیعت زنانه و عاطفه را بیان می کند.

 رنگ زرد درخشانترین رنگ محسوب می شود.این رنگ، سرزنده و جلب توجه کننده است و یادآور قدرت هم هست. برخلاف رنگ آبی هیچ عمقی از آن احساس نمی شود و کاملاً بی پروا و برون گراست.

استفاده از لباس زرد موجب آرامش می شود. زرد طلایی بسیار فعال و نافذ است و وقتی با قرمز ترکیب شود،رنگ نارنجی، احساسی از شادی و رضایت را در شخص بوجود می آورد.

رنگ نارنجی بیش تر از قرمز ارتباط و تلألو را بیان می کند، فعال و دلنشین است و سریع پذیرفته می شود.

آبی رنگی عمیق و زنانه و نشانه بلوغ و پختگی است، آرام و درون گراست و طراوت و پاکیزگی و تازگی را القا می کند، به خصوص زمانی که در مجاورت سفید قرار می گیرد. آبی بهترین رنگ برای برقراری تعادل است.

آبی روشن بی تفاوت تر و در عین حال رویا  بر انگیز است. هرچند آبی رنگ سرد محسوب می شود، اما این رنگ برای لباس های ورزشی هم انتخاب می شود.

آبی سیر رنگ تشریفات و نشانه ثروت است.

 آبی فیروزه ای استحکام زیاد و بیانی از اشتیاق را القا می کند.

بنفش رنگی عمیق و افسرده و مملو از وقار و دلفریبی است،این رنگ بیشتراختصاص به ملکه ها دارد و برازنده بانوان است.

بنفش کم رنگ فرد را به خاطرات کودکی می برد و بیشتر جادویی و سحر انگیز است.

رنگ پوست

به طور کلی شاید بتوان رنگ پوست افراد را به دو گروه، پوست تیره و پوست روشن تقسیم کرد. انتخاب رنگ لباس برای هر رنگ پوستی ،بستگی به رنگ موی فردهم دارد.

رنگ های مناسب پوست تیره:

این گروه می توانند از رنگ های زنده یا اصطلاحاً گرم استفاده کنند. رنگ های گرم چرخه رنگ زرد، زرد نارنجی، نارنجی، قرمز و بنفش و همچنین رنگ های قهوه ای مایل به قرمز ، سبز زیتونی و ماشی و سبز های آبی رنگ (رنگ سبز از رنگ آبی و زرد درست می شود ؛رنگ سبز آبی رنگی است که درجه آبی آن بیشتر باشد.)مناسب این افراد است. اگر رنگ خیلی روشن مورد نظرشان باشد، استفاده از رنگ شیری یا استخوانی توصیه می شود. رنگ های آبی کم رنگ ، صورتی کم رنگ و ارغوانی کمرنگ مایل به رنگ آبی و آبی زنده مناسب این افراد نیست.

رنگ های مناسب پوست روشن:

معمولاً این افراد پوستی سفید رنگ یا سفید همراه با کمی زرد با گونه های صورتی کم رنگ یا گل بهی دارند. این افراد به دلیل رنگ چهره شان در انتخاب رنگ ها محدودیت دارند. علاوه بر رنگ های تیره، رنگ های سرد مثل رنگ آبی و سبز آبی رنگ و انواع سبزها و بنفش ها مناسب این افراد هستند. در صورتی که این افراد پوست پریده زرد رنگ داشته باشند، رنگ های سرد مات، مثل آبی های مات یا فیلی، سرمه ای مات و سبزهای آبی رنگ مناسب برای این افراد است. بنابراین رنگ های زرد و زرد نارنجی که زردی پوست را بیشتر نمایان می کند، مناسب این افراد نخواهد بود.

در آینده باز هم در این مورد با شما صحبت خواهیم کرد.

منیژه کاظمی /انتهای متن/

نمایش نظرات (7)