مادرانی که جنینشان مرده به دنیا می‌آید باید از مرخصی زایمان استفاده کنند

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: مادران شاغلی که در دوران استفاده از مرخصی زایمان فرزندشان فوت می‌کند یا صاحب فرزند مرده می شوند نیز باید از مرخصی زایمان خود استفاده کنند.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس ،فاطمه آلیا گفت: آن چیزی که تا کنون در خصوص مرخصی زایمان قانون شده است و اجرای آن توسط دستگاه‌ها اجباری است این است که مادران از 9 ماه مرخصی زایمان و پدران هم دو هفته مرخصی تشویقی استفاده کنند.

وی افزود: اگر منظور این است که حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو را در طرح‌ها و لوایحی که در دست اقدام داریم لحاظ کنیم باید این موضوع در کمیسیون‌ها طرح و بررسی شود، اما در خصوص حمایت از خانواده‌های صاحب فرزندان سه قلو این موضوع در وظایف سازمان بهزیستی است.

این عضو فراکسیون زنان اظهار داشت: تأمین بخشی از هزینه‌ خانواده‌های صاحب فرزند سه قلو بر عهده سازمان بهزیستی است در حدی که کمک هزینه‌ای را به آن ها پرداخت کنند که این مورد نیز در صورت مراجعه والدین به سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

آلیا ادامه داد: اگر مادرانی که در حین استفاده از مرخصی زایمان هستند به هر دلیلی فرزندشان فوت کند و یا حتی فرزند آنها فوت شده به دنیا بیاید باید شرایطی ایجاد شود که آنها بتوانند تا پایان نه ماه از مرخصی خود استفاده کنند، البته این موارد استثنا است و قانون بیشتر در مورد قاعده‌ها صحبت می‌کند اما موارد استثنا هم پیش می‌آید.

وی افزود: قطعا در موردی که فرزند فوت شده به دنیا می آید منطق حکم می‌کند که مرخصی شیردهی آن ها محفوظ بماند چون جزء حقوق مادر است این موارد معمولاً در آیین نامه‌هایی که دولت بعد از تصویب قوانین تدوین می‌کند باید این موارد را در آیین نامه‌ها لحاظ کند و مدیران و کارفرمایان باید توجه کنند.

/انتهای متن/

درج نظر