واکنش وزیر ارشاد به حضور یک ایرانی در مراسم “دختر مسلمان سال”

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شرکت یک دختر جوان از ایران در انتخاب دختر مسلمان شایسته سال ۲۰۱۳ در اندونزی گفت: این کار با هماهنگی وزارت ارشاد انجام نشده است و ما در جریان این مسئله نبوده ایم.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش  به دخت به نقل از افکارنیوز، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز شنبه ۳۰ شهریور در حاشیه دیدار با محمد نوح وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی در جمع خبرنگاران، روابط فرهنگی دو کشور را دیرینه و خوب ارزیابی کرد و گفت: کشور اندونزی برای ما از اهمیت ویژه ای قائل است و ما در زمینه های مختلف اعم از سینما، رادیو و تلویزیون، مطبوعات و کتاب، همکاری های خوبی را با این کشور داریم.

وی با اشاره به آثار قابل عرضه ایران در پرجمعیت ترین کشور مسلمان دنیا جهت معرفی و شناساندن فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی تاکید کرد: بین دو کشور کار اعزام هنرمندان انجام خواهد شد. ما در این جلسه همچنین در خصوص مبادلات فرهنگی بین دو کشور و از جمله نهضت ترجمه معکوس تبادل نظر کردیم و در همین زمینه تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان فرهنگی دو کشور، مورد توافق بنده و وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی قرار گرفت.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این کمیته از اعضای متشکل از کارشناسان فرهنگی دو کشور ایران و اندونزی خواهد بود و میزان تحقق توافق های فرهنگی دو کشور را در سال های قبل ارزیابی خواهد کرد.
جنتی همچنین در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که «اخیرا دختر جوانی از ایران در مراسم انتخاب دختر شایسته سال ۲۰۱۳ در اندونزی شرکت کرده است. آیا این موضوع با هماهنگی دولت ایران و وزارتخانه متبوع شما انجام شده است یا خیر؟» تاکید کرد: گمان نمی کنم این اتفاق از طرف ایران بوده باشد چون اگر بود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان آن می بود ولی ما در جریان این موضوع نیستیم.

/انتهای متن/

درج نظر