۳۰۰ زایمان در آمبولانس درسال ۹۱

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۳۰۰ زایمان در اقصی نقاط کشور در آمبولانس اتفاق افتاد، گفت: بیش از ۱۵۰۰ نفر از هموطنان نیز طی احیای ‌قلبی و ریوی موفق تکنسین‌های اورژانس، به زندگی مجدد بازگشته اند.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت  به نقل ازجهان ، محمد تقی طالبیان با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ زایمان زنان باردار در اقصی نقاط کشور توسط تیم‌های امدادی اورژانس ۱۱۵ در منزل،‌ آمبولانس و حین انتقال صورت گرفته است، اظهار داشت: بیش از ۱۵۰۰ نفر از هموطنان طی احیای ‌قلبی و ریوی موفق تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ نیز به زندگی مجدد بازگشته اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵، بیش از یک میلیون و ۲۸۹ هزارو ۳۳۳ نفر از بیماران و مصدومان را برای دریافت مراقبت‌های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

وی افزود: همچنین بیش از ۷۵۲ هزارو ۱۴۰ مورد از آسیب دیدگان و بیماران، توسط اقدام به موقع و تخصصی تیم‌های اورژانس ۱۱۵ در محل درمان شدند که این امر نشان دهنده توان علمی و عملی پرسنل خدوم اورژانس است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: در سال ۱۳۹۱ بیش از ۲میلیون و ۲۹۸ هزارو ۶۶ مورد ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ در سراسر کشور انجام شده است.

وی افزود: در سال گذشته، در سراسر کشور ۷۹۷ پایگاه شهری، یک هزار و ۲۵۴ پایگاه جاده ای و در کل دو هزار و ۵۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و بیش از ۱۴ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی مشغول خدمت رسانی بودند.

طالبیان در ادامه، این خدمات رسانی را در مواردی چون اورژانس‌های قلبی و تنفسی ( تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس‌های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان ( سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام‌ها، خونریزی شدید)، اعصاب ( تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی، کاهش سطح هوشیاری، سر دردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط) تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید به هم میهنانمان اعلام کرد.

 /انتهای متن/

درج نظر