بسیاری از مفاسد به خاطر بد حجابی است

آیت‌الله مکارم شیرازی در جمع زائران حرم رضوی(ع): برخی فکر می‌کنند که بدحجابی تأثیر اجتماعی ندارد اما بسیاری از مفاسد به خاطر بدحجابی است.

0

 سرویس خبر به دخت/

این مرجع تقلید شب گذشته در حرم رضوی (ع) گفت: کسانی که آیات ربا را می‌خوانند اما خود ربا می‌گیرند و یا کسانی که آیات دروغ و تهمت را می‌خوانند اما به این اعمال آلوده هستند مورد لعن قرآن قرار می‌گیرند. ثواب آیات قرآن برای کسانی است که قرآن را بخوانند، عمل کنند و در میان دیگران تبلیغ کنند.

– در صفحات تاریخ درس‌های عبرت آموز فراوان وجود دارد، امروز تخت جمشید خاموش و قصرهای کسانی که در گذشته قدرت بی حساب داشتند ویران شده و با زبان بی زبانی به همگان درس می‌دهد.

– پرونده اعمال انسان پس از مرگ بسته می‌شود، ولی برخی از اقدامات موجب می‌شود پرونده انسان پس از مرگ نیز باز باشد، افراد خیر و کسانی که آثار خیر از خود به جای گذاشته باشند تا زمانی که مردم از آثار آن‌ها بهره ببرند در پرونده آن‌ها حسنه نوشته می‌شود. علما و دانشمندانی که از خود آثار علمی برجسته به یادگار گذاشته‌اند و یا شاگردانی تربیت کرده‌اند که به اسلام نفع می‌رسانند را از دیگر کسانی هستند که برای آن‌ها پس از مرگ نیز حسنه نوشته می‌شود.
– امروز تربیت کردن فرزند کار آسانی نیست، عوامل فساد، ماهواره‌ها و رسانه‌های فاسد همگی امواج شیطانی در میان جوانان پخش می‌کنند. شبکه‌های ماهواره‌ای دعوت به بی بند و باری و بد حجابی می‌کنند و‌ متأسفانه برخی فکر می‌کنند که بد حجابی تأثیر اجتماعی ندارد اما بسیاری از مفاسد به خاطر بد حجابی است که هر دو طرف را آلوده می‌کند.

– برای مبارزه با بی بند و باری و بد حجابی در جامعه نیازمند برنامه ریزی صحیح است. خداوند در قرآن رعایت حجاب و عفاف را سبب طهارت قلب و دوری از وسوسه‌های شیطان و هوای نفس می‌داند.
– قرآن نسخه طبیب الهی است، خواندن و آگاهی از این نسخه خوب است اما درمان دردها با عمل کردن به آن حاصل می‌شود.

– عدم رعایت موازین شرعی و بی توجهی به حجاب سبب بروز مفاسد و جنایات در جامعه می‌شود‌ باید از فرهنگ غربی دوری کرد و فکر نکنیم که هرچه از غرب آمد نشانه تمدن است.

– دولت افزون بر حل مشکلات اقتصادی باید برای مسائل فرهنگی نیز برنامه ریزی کند، دولت باید مسائل فرهنگی و حجاب را از کارمندان خود شروع کند تا به جامعه نیز تسری پیدا کند.

– بحث حجاب در کتاب‌های درسی به صورت منطقی وارد شده و ضرر و زیان‌های بی بند و باری تبیین شود تا همه بدانند که این یک مسئله مهم است و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت، صدا و سیما با فیلم‌های نا مناسب می‌تواند مردم را منحرف کرده و از طرفی با فیلم‌های آموزنده می‌تواند مردم را تربیت کند.

حوزه‌های علمیه نیز در این باره باید تلاش خود را بیشتر کنند، دعوا و مزاحمت لازم نیست و منطقی و دوستانه امر به معروف و نهی از منکر نتیجه بسیار خوبی می‌دهد.

منبع: به گزارش خبرنگار «نسیم»/ انتهای متن/

درج نظر