مشاوره ازدواج و طلاق زوجین در مساجد تهران

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از اجرای طرح «آموزش زوجین در مساجد» خبر داد و گفت: با اعلام آمادگی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، این طرح به زودی اجرایی خواهد شد.

0

سرویس خبر به دخت/

 مسعود امینی با اشاره به اینکه طرح آموزش رایگان زوجین در حوزه ازدواج و طلاق ابتدا در چند استان اجرا خواهد شد، افزود: در ابتدا در استان تهران به صورت پایلوت، این طرح اجرا شده و پس از عملیاتی شدن آن با تهیه بسته‌های آموزشی این اقدام در چند استانهایی همچون البرز، قم، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، آذربایجان‌ و فارس اجرا خواهد شد.
امینی، اعتبار در نظر گرفته شده برای آموزش زوجین در مساجد استان تهران را 47 میلیون و 600 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این وجه از سوی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به حساب اداره کل ورزش و جوانان استان تهران واریز شده است و در انتظار اعلام نهایی اجرای این طرح از سوی این اداره کل هستیم.
به گفته مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان، مجری این طرح یک موسسه است که زیر نظر اداره کل استان تهران و حوزه‌های علمیه استان فعالیت می‌کند که این طرح با همکاری شبکه تلویزیونی تهران و مرکز امور مساجد در حداقل 100 تا 300 مسجد استان اجرایی می‌شود.
وی تصریح کرد: مشاوران انتخابی از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه استان پس از اجرای این طرح به زوجینی که کمتر از پنج سال از ازدواجشان می‌گذرد آموزش رایگان ارائه می‌دهند.
امینی ادامه داد: البته در این طرح زوجینی که بیش از پنج سال از ازدواج آنان می‌گذرد نیز می‌توانند شرکت کنند. ضمن آنکه مساجد اجرا کننده این طرح از طریق سامانه پیام کوتاه و همچنین اعلام عمومی در مساجد برای اهالی مجاور مسجد اجرا می‌شود، این در حالیست که محور کار، امام جماعت مساجد هستند. همچنین این طرح با همکاری صدا و سیما با زیرنویس کردن به مخاطبان اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه این طرح از مردادماه قابلیت اجرایی دارد، یادآور شد: هدف از اجرای این طرح تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق با آموزش مهارتهای زندگی است.
امینی با اشاره به اینکه زوجین در این کلاس‌های مشاوره حداقل یک تا سه جلسه آموزش خواهند دید، خاطر نشان کرد: پس از برنامه عمومی، برای زوجینی که نیاز به مشاوره بیشتر احساس شود کارگاه‌هایی به صورت تخصصی برگزار خواهد شد. ضمن اینکه در کنار این کارگاه‌های آموزشی برای زوجین نمایشگاه کتاب و مسابقات مرتبط با آن کتاب‌ها نیز در نظر گرفته شده است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در پایان با بیان اینکه می‌توان از سازمان‌های مردم نهاد نیز در بخش‌های اجرایی این طرح بهره گرفت، تصریح کرد: قرار است این طرح پس از اجرا در استان‌های ذکر شده، تا پایان سال و با تامین اعتبار در تمام استان‌های بزرگ کشور نیز اجرایی شود تا در پایان سال بتوان ارزیابی عملکردی از اجرای این طرح داشته باشیم.
منبع: عصر ايران/ انتهای متن/
درج نظر