اعدام جواب تلاش برای ازدواج بدون اجازه

دو خانواده یمنی دو فرزند خود را به دلیل آنکه می خواستند بدون اجازه آنها با یکدیگر ازدواج کنند، به قتل رساندند.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش سرویس ترجمه “شفقنا”، به نقل از روزنامه عربستانی “المرصد”، دو خانواده یمنی که از یک خاندان ساکن منطقه “نجد البرح” در شهرستان “الفقر” استان “اب” در مرکز اين کشور هستند، دختر و پسر جوان خود را به دلیل آنکه می خواستند بدون اجازه آنها با یکدیگر ازدواج کنند، با شلیک گلوله اعدام کردند.

در همین راستا، وزارت کشور یمن بدون آنکه نام خاندان دو مقتول را اعلام کند در پایگاه اینترنتی خود نوشت: افراد این خاندان در حق دو تن از فرزندان خود که دختر و پسری جوان بودند و قصد داشتند به دلیل مخالفت خانواده هایشان، بدون اجازه آنها با یکدیگر ازدواج کنند، حكم اعدام را اجرا کردند.

بر اساس آنچه در پایگاه اینترنتی وزارت کشور یمن آمده است: پسر جوان پس از آنکه نتوانست خانواده اش را راضی کند، با دختر مورد علاقه اش به خانه مادرش که به دور از خاندان آنها زندگی می کند، فرار کرد به امید آنکه بتوانند در آنجا به عقد یکدیگر درآیند، اما افراد این خاندان با تعقیب این دو جوان تا مكانی که به آنجا فرار کرده بودند، آنها را به روستای خود برگردانده، با شلیک گلوله به قتل رسانده و در قبرستان روستا دفن کردند.

در همین حال، پلیس یمن اعلام کرد که دو تن از افراد شرکت کننده در فرآیند اعدام این دو جوان ناکام را دستگیر کرده و تلاش برای دستگیری سایر عوامل این جنایت همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است که در بسیاری از مناطق یمن همچنان برخی آداب و رسوم قدیمی در مورد ازدواج جوانان حکم فرما است، جایی که برخی خانواده بدون آنکه به دیدگاه های فرزندان خود اهمیتی بدهند، آنها را به ازدواج با فرد مورد نظر خود مجبور می کنند و در نتیجه جوانان هیچ گونه حقی در زمینه انتخاب شریک زندگی خود ندارند.

/انتهای متن/

درج نظر