زن در خانواده و سبک زندگی؛ محورهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۹۲

رئیس گروه برنامه‌ریزی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه محورهای اصلی اقدامات سال ۹۱ این سازمان، سبک زندگی، عفاف و حجاب و خانواده بوده است، اعلام کرد: بحث زن در خانواده و زن در سبک زندگی جزو محورهای اصلی برنامه‌های سال ۹۲ سازمان است.

0

سرویس خبر به دخت/

فرزانه نیکوبرش، رئیس گروه برنامه‌ریزی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با تأکید بر اینکه فرهنگ و آداب و رسوم ملی ما با آداب و رسوم دینی ما یکی بوده و تلفیق پیدا کرده است، گفت: در طی سالیان متمادی تجربه ثابت کرده است که هر جا آئین‌های ملی با مراسم دینی تلاقی پیدا می‌کند، اولویت، فرهنگ دینی و بزرگداشت مراسم مذهبی است.

وی به انجام برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری مراسم فاطمیه در هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و… نیز اشاره و اظهار کرد: همه این مراکز در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم ویژه ایام فاطمیه هستند.

رئیس گروه برنامه‌ریزی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: هیچ نگرانی بابت تلاقی ایام فاطمیه و ایام نوروز وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای برگزاری مراسم فاطمیه برنامه‌ریزی خاصی صورت گرفته است، گفت: مردم همیشه برگزارکننده این مراسم هستند و یکی از حسن‌های کار ما این است که خود مردم برای بزرگداشت بزرگان دینی ورود پیدا می‌کنند و هرگز اینگونه مراسم معطل بخشنامه و آئین‌نامه و دستور نیست و حسن دیگر این برنامه‌ها این است که بسیاری از خطبا و مبلغان در ایام مختلف سال در شهرهای مختلف حضور دارند اما در ایام نوروز به دلیل حضور در محله‌های خودشان زمینه مناسبی برای برگزاری ایام فاطمیه فراهم خواهند کرد.

نیکو‌برش مهم‌ترین برنامه سال ۹۱ را انجام جهت‌دهی فرهنگی در مناسبت‌های تبلیغی با هدف‌گذاری خانواده و عفاف و حجاب عنوان کرد و افزود: از زمانی که مقام معظم رهبری بحث سبک زندگی را مطرح کردند این مسئله نیز جزو اصول کاری ما قرار گرفت و تلاش شد بستر‌سازی مناسبی برای موضوع سبک زندگی صورت بگیرد.

وی در خصوص برنامه‌های سال ۹۲ نیز گفت: بحث زن در خانواده و زن در سبک زندگی جزو محورهای اصلی برنامه‌های ما قرار دارد.

منبع: زنان پرس/انتهای متن/

درج نظر