قدرت برابر بانوان کاراته کا با مردان

نایب رییس بانوان کاراته فدراسیون کاراته موافقت فدراسیون جهانی برای حضور بانوان با پوشش اسلامی در مسابقات جهانی را فرصتی بسیار خوب می‌داند که بانوان ایران می‌توانند توانایی‌های بالای خود را نشان دهند.

0

 سرویس خبر به دخت/

اشرف امینی اظهار کرد: بانوان ایران پتانسیل بسیار زیادی دارند و این فرصتی که برای آن ها ایجاد شده می‌تواند به فرصت عالی تبدیل شود تا ما بتوانیم پتانسیل بالای‌مان را به همگان نشان دهیم.

وی در توضیح چگونگی اخذ مجوز حضور بانوان با پوشش اسلامی در مسابقه‌های جهانی، افزود: برای به دست آمدن این مهم مسئولان فدراسیون نشست‌های زیادی را با مسئولان فدراسیون جهانی داشتند و مرحله به مرحله کارها را انجام دادند. علی آبادی، رییس کمیته ملی المپیک و عباسی وزیر ورزش هم در این راه زحمات زیادی کشیدند.

نایب رییس بانوان کاراته با اشاره به این که درخواست فدراسیون جهانی برای ارسال یک نمونه از پوشش ما مرحله اول موافقت آنها با حضور بانوان ما بود، گفت: حدود سه ماه پیش بود که فدراسیون جهانی از ما خواست یک نمونه از لباسی که بانوان می پوشند را برایشان ارسال کنیم که ما هم این کار را انجام دادیم و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، همزمان با مسابقه‌های قهرمانی جهان در فرانسه موافقت رسمی خود را اعلام کردند.

امینی با اشاره به این که از این پس بانوان باید با جدیت و انگیزه بیشتری برنامه‌های خود را ادامه دهند، گفت: اکنون دریچه جدیدی به روی بانوان باز شده و آنها باید پتانسیل خود را در سطح بالاتری نشان دهند. ما در مسابقات آسیایی در اولین حضور خوب ظاهر شدیم، اما باید اکنون با تجربه‌ای که از آن رقابت‌ها به دست آورده‌ایم در مسابقات جهانی بهتر ظاهر شویم و نشان دهیم که بانوان ما چه توانمندی‌هایی دارند..

نایب رییس بانوان کاراته با اشاره به این که اردوهای آماده سازی تیم ملی بانوان برای شرکت در مسابقات مهم پیش‌رو از مدت‌ها قبل آغاز شده است، گفت: ما اکنون دومین مرحله آماده سازی اردوهای بانوان را در حال برگزاری داریم که 51 نفر در اردو هستند. البته این نفرات در بخش کومیته در رده سنی بزرگسالان، امید و جوانانی هستند که نزدیک به این رده هستند. در آینده‌ای نزدیک این نفرات غربال می‌شوند که فکر می‌کنم این انتخابی حدود 45 روز دیگر باشد.

امینی گفت: با حمایت‌های خوبی که رییس فدراسیون از بخش بانوان دارند و بانوان را برابر با مردان می‌داند و همچنین توانمندی و پتانسیلی که بانوان دارند، مطمئنم که آماده ایم با دست پر از مسابقه‌های جهانی و آسیایی به کشور بازگردیم. البته کافیست طبق برنامه پیش رویم و دستمان در انجام هزینه‌ها باز باشد.

منبع :ایسنا/ انتهای متن/

درج نظر