وزارت بهداشت متولی اجرای 16 ساعت آموزش مشاوره پیش از ازدواج

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده گفت: وزارت ورزش و جوانان در سند زن و خانواده مرکز امور زنان طرح آموزش پیش از ازدواج برای زوجین را مطرح کرد و متولی آن وزارت بهداشت تعیین شد که مرکز امور زنان با توجه به کامل بودن این طرح گذراندن 16 ساعت مشاوره پیش از ازدواج را تایید کرد.

2

 سرویس خبر به دخت/

مسعود امینی با اشاره به مصوبه گذراندن 16 ساعت دوره مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین که در تاریخ 24 آبان ماه سال 88 به تصویب هیات وزیران رسید، افزود: طبق بند 5 این مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موظف است با همکاری سازمان بهزیستی،(سازمان ملی جوانان) وزارت ورزش و جوانان فعلی، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان نظام روانشناسی کشور نسبت به تدوین و اجرای طرح و آیین نامه‌های اجرایی آموزش‌های پیش از ازدواج برای جوانان درآستانه ازدواج برای گذراندن 16 ساعت آموزش مشاوره پیش از ازدواج اقدام کند.

وی اظهار کرد: درجلسه‌ای که اواخر سال 88 پس از تصویب این مصوبه با حضور مسئولین وقت برگزار شد، سرفصل‌های این مصوبه با عنوان نگاه اسلام به ازدواج، تفاوت‌های روانشناختی و فیزیولوژیک زن و مرد، حرمت گذاری بین افراد و تقویت راه‌های سازگاری از طریق مهارت‌های زندگی تعیین شد که در بخش تقویت راه‌های سازگاری از طریق مهارت‌های زندگی الف: مهارت‌های ارتباطی، ب: مهارت‌های خشم، ج: مهارت‌های مدیریت استرس، د: مذاکره و حل تعارض، سلامت جنسی و بیماریهای مرتبط و خانواده و جمعیت تعیین شد.

امینی تصریح کرد: طبق این مصوبه و جلسه‌ای که در این راستا تشکیل شد، مقرر گردید تا وزارت بهداشت کار اجرایی در مورد این مصوبه را انجام دهد که تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: اخیرا مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری سندی با عنوان سند زن و خانواده را تدوین کرده است که در این راستا موضوع آموزش به طور ویژه در این سند گنجانده شده است.

مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان در ادامه آموزش را یکی از پایه‌های مهم تشکیل زندگی دانست و یادآورشد: آموزش نقش مهمی در امر تحکیم خانواده دارد، بنابراین وزارت ورزش و جوانان در سند زن و خانواده مرکز امور زنان طرح آموزش پیش از ازدواج برای زوجین را مطرح کرد و متولی آن وزارت بهداشت تعیین شد که مرکز امور زنان با توجه به کامل بودن این طرح گذراندن 16 ساعت مشاوره پیش از ازدواج را تایید کرد.

امینی با بیان این که این طرح پس از کارشناسی‌های انجام شده، در اولین جلسه با حضور معاون اول رییس‌جمهور، معاون حقوقی رییس‌جمهور، وزیر دادگستری و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط مورد بررسی قرار گرفت، گفت: پس از بررسی مصوبه سند ملی زن و خانواده مرکز امور زنان دراین جلسه، مقرر شد تا کارگروه تخصصی بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام داده و به محض نهایی شدن آن، از سوی هیات دولت ابلاغ شود.

به گفته امینی، مسائل مسکن، جمعیت، ازدواج، آموزش‌های مشاوره پیش از ازدواج و غیره از مواردی است که در این سند مورد نظر قرار گرفته است.

منبع:ایسنا/انتهای متن/

نمایش نظرات (2)