علی لاریجانی: تعداد بسیار اندک نمایندگان خانم، از مشکلات مجلس است‬

رئیس مجلس با اشاره به لزوم افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس خاطرنشان کرد: در دوره نهم تلاش می‌کنیم که جایگاه نمایندگان زن در مجلس را ارتقا دهیم.

0

سرویس خبر به دخت/

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس گفت: یکی از مشکلات ما در مجلس این است که تعداد نمایندگان خانم بسیار اندک است و این به دلیل عدم حضور فعال احزاب در صحنه انتخابات است.

وی از نمایندگان عضو این فراکسیون خواست که با هماهنگی شورای نگهبان طرحی را تدوین کنند تا به مشارکت و حضور بیشتر زنان در مجلس کمک کند.

رئیس مجلس در ادامه یکی دیگر از موانعی که بر سر راه مشارکت فعال بانوان در صحنه‌های سیاسی و بین‌المللی وجود دارد را عدم حضور تعداد قابل توجهی سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه اجتماعی دانست و خطاب به اعضای فراکسیون اظهار داشت:‌ با تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد و حضور قوی در حوزه‌های اجتماعی می‌توان در آینده به نتایج مثبتی دست یافت.

لاریجانی افزود: باید زنان خوش‌فکر را در مجامع علمی شناسایی کنید و با استفاده از افکار و ایده‌های آنان، طرح‌های خوبی را در مجلس ارائه دهید و با پیگیری هدفمند آنها را به نتیجه برسانید.

رئیس قوه مقننه در خصوص حقوق زنان در اسلام‌، یادآور شد: زن در اسلام از حقوق کافی و کاملی برخوردار بود، و توجه زیادی به زن در اسلام شده است،‌ اما متاسفانه در برخی مواقع دیده می‌شود که مردان این حقوق را نادیده گرفته و به زنان ظلم می‌شود که برای مقابله با این حوادث تاسف‌بار می‌توان قوانینی را به تصویب رساند.

وی بیمه زنان خانه‌دار را یکی دیگر از موارد ضروری و قابل پیگیری دانست و تاکید کرد: کشور ما به خاطر تامین منابع مالی با مشکلاتی روبروست که می‌توان با رفع این مانع و با بررسی‌های کارشناسانه و به دست‌آوردن آمار دقیق از تعداد زنان خانه‌دار که تحت تکفل نبوده، این مسئله را تا مرحله اجرا پیش برد.

لازم به ذکر است که در ابتدای این دیدار فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس به ارائه گزارشی از عملکرد فراکسیون پرداخت و گفت: تعداد مصوبات درخصوص زنان و خانواده در دوره هشتم بیش از سایر دوره‌ها بوده و امید است که در دوره نهم تعداد این مصوبات افزایش پیدا کند.

وی افزود: فراکسیون زنان و خانواده با عنایت به سخنان مقام معظم رهبری به دنبال پیگیری مواردی از قبیل بیمه زنان خانه‌دار، وضعیت زنان در زندان‌ها، رفع مظلومیت زنان در خانواده،‌ اصلاح برخی از مواد قانون مدنی، بحث تنظیم خانواده و جمعیت و تحقق ماده ۲۳۰۰ برنامه توسعه پنجم است.

فاطمه رهبر در پایان خواستار تبدیل کمیته زنان و خانواده مرکز پژوهش‌های مجلس به بخش و استفاده از نیروهای زبده در این زمینه شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان/ انتهای متن/

درج نظر