نایب رییس بانوان قایقرانی: تمرین حکیمی و عباسی با برنامه اختصاصی

مریم دباغ برای حمایت بیشتر از ورزشکاران از فراهم کردن فضای برگزاری لیگ در رشته‌های مختلف قایقرانی خبر داد.

0

سرویس خبر به دخت/

نایب رییس بانوان فدراسیون قایقرانی درباره وضعیت ملی‌پوشان و برنامه‌های فدراسیون اظهار کرد: در ابتدای برنامه‌ها، رقابت‌های قهرمانی کشور را برگزار کردیم که از دهم مرداد بیست و هفت ورزشکار در آب‌های آرام وارد اردو شدند و از این نفرات نیز در نهایت 18 نفر را انتخاب خواهیم کرد تا اردوی تیم ملی بانوان برای قهرمانی آسیای سال آینده و بازی‌های آسیایی کره جنوبی شکل اصلی‌اش را پیدا کند. با توجه به این که در رقابت‌های قهرمانی آسیا تیم‌های جوانان، زیر 23 سال و بزرگسالان را اعزام خواهیم کرد بر اساس همین شرایط نفرات را در اردوی تیم ملی شناسایی می‌کنیم.

دباغ با اشاره به رشته روئینگ گفت: برنامه‌های تیم ملی روئینگ نیز آغاز خواهد شد. فراخوانی خواهیم داشت تا از آبان نفرات زیادی را در اردوی انتخاباتی داشته باشیم و پس از آن نفرات اصلی را انتخاب خواهیم کرد. در مجموع شرایط روئینگ و آب‌های آرام مناسب است و با صحبت‌هایی که با مسئولان کمیته‌ها و رییس فدراسیون داشتیم برنامه‌ریزی کردیم تا در اسلالوم و بادبانی نیز برنامه‌های خوبی را آغاز کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های زیر ساخت در پرورش ملی‌پوشان بیان کرد: فراخوانی خواهیم داشت تا برای رشته بادبانی نفرات 9 تا 14 ساله به اردو دعوت و پرورش ورزشکار در این رشته را آغاز کنیم. این برنامه در آذر ماه انجام می‌شود و باید تا آن زمان بستر خوبی فراهم کنیم. بادبانی رشته پر هزینه‌ای است و برای برپایی اردو نیاز به امکانات و فضای مناسب است.

نایب رییس بانوان فدراسیون قایقران درباره کانوپولو نیز گفت: در رشته کانوپولو، لیگ برتر، دسته یک و دسته دو داریم و خوشبختانه در این فصل تیم‌ها سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌اند. جای خوشحالی است که رقابت‌ها به خوبی برگزار می‌شود و تیم‌ها بدون مشکل کارشان را انجام می‌دهند. البته قصد داریم طی یک برنامه‌ریزی خوب سطح کیفی لیگ کانوپولو را ارتقا بدهیم و گام به گام لیگ‌های رشته‌های دیگر را نیز برگزار کنیم. بر همین اساس با کمیته‌های مختلف فدراسیون تبادل نظر انجام شده تا فضای برگزاری لیگ در رشته‌های دیگر نیز فراهم شود.

دباغ در پاسخ به این سوال که وضعیت بانوان المپیکی(حکیمی و عباسی) در اردوهای تیم ملی چطور است؟ گفت: در اردو تمام بانوان در شرایط یکسان رقابت کردند و این ورزشکاران نیز توانستند با ثبت رکوردی خوب توانایی‌هایشان را دوباره اثبات کنند. در ابتدای راه تمرین‌های برابر داشته، اما حالا زیر نظر مربیان برنامه‌های اختصاصی خود را پشت سر می‌گذراند. دیگر ملی‌پوشان نیز برنامه‌های خودشان را دارند.

وی درباره فعالیت دشوار سرمربی تیم ملی بانوان آب‌های آرام، بیان کرد: او طبق برنامه‌های فدراسیون حرکت می‌کند و برنامه تمرینی خوبی دارد. در آب‌های آرام تمرین‌های خوبی انجام می‌دهد. فدراسیون در نظر دارد تا در رشته‌های دیگر نیز مربی خارجی جذب کند و مذاکراتی داشتیم، اما هنوز به نتیجه‌ نرسیده‌ایم.

دباغ در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت اسکان بانوان مناسب است؟ تصریح کرد: محل اسکان بانوان را از کانکس‌های کنار دریاچه به خوابگاه دختران منتقل و امکانات مورد نظرشان را فراهم ‌کرده‌ایم. زمانی که تعداد نفرات حاضر در اردو زیاد است فراهم کردن شرایط ایده‌آل کمی سخت می‌شود، اما تا جایی که می‌توانیم سعی می‌کنیم کمترین فشار به ورزشکار وارد شود

. منبع:ایسنا/انتهای متن/

درج نظر