برگزاری دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگو

خبر ویژه: سرپرست اداره کل بانوان شهرداری تهران از برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۱۴ تا ۲۵ اسفندماه در بوستان گفتگو خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، فاطمه راکعی در نشست خبری خود با اشاره به فعالیت مراکز کوثر در حوزه زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: در آینده نزدیک تغییراتی در فعالیت‌های مراکز کوثر ایجاد خواهد شد. فعالیت برندها در نمایشگاه‌های شهرداری تهران نباید به گونه‌ای باشد که فعالیت‌های مراکز کوثر را تحت‌الشعاع خود قرار بدهد.

سرپرست اداره کل بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه بنده بنا ندارم عملکرد مدیران قبلی را زیر سوال ببرم، افزود: قاعدتا مدیران قبلی اقداماتی را در حوزه زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنها انجام داده‌ام اما قطعا در این دوره این برنامه‌ها بازنگری و تغییر خواهد کرد.

راکعی با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری در این دوره حمایت از زنان سرپرست خانوار است، بیان کرد: یکی از مهمترین کارهایی که شهرداری در حوزه اجتماعی انجام می‌دهد قطعا در همین بخش خواهد بود.

وی بیان کرد: ارتباط اصولی با نهادهای ذیربط در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از برنامه‌های این دوره از مدیریت شهری خواهد بود و ما بنا داریم تعاملی را با مجموعه‌هایی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، وزارت تعاون و کار ورفاه اجتماعی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشیم.

سرپرست اداره کل بانوان شهرداری تهران افزود: در حال حاضر 6 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش ستاد توانمندسازی شهرداری تهران قرار دارند که در آینده نه چندان دور این تعداد به 10 هزار نفر خواهد رسید. یکی دیگر از برنامه‌های آتی حوزه ستاد توانمندسازی شهرداری تهران امضای تفاهم نامه با وزارت کشور جهت برگزاری نمایشگاه‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سطح کشور خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت مراکز کوثر در سطح شهر تهران، بیان کرد: باید از این ظرفیت به نحوی مطلوبتر جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استفاده شود.

سرپرست اداره کل بانوان شهرداری تهران گفت: تولیدات زنان تنها در بخش پوشاک و محصولات صنایع دستی خلاصه نمی‌شود و باید به عرصه‌های دیگر تولید نیز توجه شود و قطعا با فراهم شدن شهر هوشمند فضای اشتغال برای زنان بیش از گذشته خواهد بود.

راکعی با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی بیان کرد: در این نمایشگاه تعداد غرفه ها از 72 غرفه به 82 غرفه افزایش یافته است. ضمن اینکه این نمایشگاه از 14 تا 25 اسفندماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی شهرداری تهران(بوستان گفتگو) برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه‌های زنان و تولید ملی در سال دو بار توسط شهرداری تهران در بوستان گفتگو برگزار می‌شود که ما بنا داریم تعدادی نمایشگاه‌ها در سال را به 4 دوره افزایش دهیم.

سرپرست اداره کل بانوان شهرداری تهران گفت: البته ایده‌ای داریم که اینگونه نمایشگا‌ه‌ها را به صورت دائمی برگزار کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر