اراده جدی برای تصویب لایحه تامین امنیت زنان در برابرخشونت وجود دارد

معاون رئیس جمهوری:

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: اراده جدی برای تصویب نهایی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در هیات دولت وجود دارد، چون این لایحه خواست همه ماست.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، لعیا جنیدی افزود: این معاونت همه کمک های لازم در راستای تدوین و تکمیل این لایحه انجام داده است و حتی در جلسات مختلف آن نیز حضور داشته ام.
وی تصریح کرد: به جز معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، دولت هم برای تحقق این خواسته جامعه، به این موضوع کمک کارشناسی می کند.
جنیدی ادامه داد: بخاطر همین موضوع که قرار بود در تصویب این لایحه مهم تسریع شود حتی با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، جلسات مشترک گاهی اوقات پشت سر هم و چند روزه برگزار شده است.
وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که این لایحه به سرانجام برسد، اظهارداشت: به طور یقین پیگیری های لازم برای تصویب و اجرایی شدن لایحه یادشده انجام خواهد شد تا هرچه سریعتر به نتیجه برسد.
وی با بیان اینکه این لایحه باید به سرانجام برسد افزود: امیدواریم هرچه سریعتر لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت به دولت بیاید و بعد از آن به مجلس شورای اسلامی ارسال تا سریع تراین مطالبه جامعه زنان به قانون تبدیل شود.
جنیدی اضافه کرد: روند ارائه لایحه به مجلس و نهایی شدن آن خیلی زمان بر است و نمی توان زمان دقیقی برای آن مشخص کرد ولی از طرف قوه قضائیه نباید زمان زیادی ببرد.
به گزارش به دخت ، لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در دولت یازدهم (معاونت امور زنان و خانواده) تدوین شده که بنا به ماهیت قضایی آن، از سوی شورای نگهبان، برای بررسی و تدوین نهایی به قوه قضاییه ارجاع شده است.
لایحه منع خشونت علیه زنان که از سوی دولت یازدهم تدوین و برای بررسی به قوه قضائیه ارائه شده است، لایحه ای برای ارج نهادن منزلت زنان و امیدی برای این قشر از جامعه است که مورد خشونت همسران خود قرار می گیرند.
این لایحه در 5 فصل و 90 ماده به منظور جلوگیری از بی عدالتی در روابط خانوادگی و ضرورت رفع ظلم و تعدی نسبت به زنان در عرصه خانواده، و همچنین پیش بینی راهکارها و ضمانت های قانونی و جلوگیری از افراط و تفریط در این زمینه از طرف مرکز امور زنان و خانواده دولت یازدهم تدوین شد.
معاون حقوقی رئیس جمهوری همچنین درباره لایحه تامین حقوق کودک نیز گفت: این لایحه هم برای ما دارای اهمیت است به همین منظور نامه ای از سوی معاونت حقوقی رئیس جمهوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشتیم و درخواست تسریع در این لایحه کردیم.
وی خاطرنشان کرد: ما پیگیر تسریع لایحه حقوق کودکان هم هستیم و تمام تلاش خودمان را انجام می دهیم که در این زمینه هم تسریع شود.
معاون حقوقی رئیس جمهوری ادامه داد: اما این موضوع به اراده مجلس شورای اسلامی بستگی دارد و لایحه نزد آقای لاریجانی است و از دولت بیرون رفته و منتظریم تا مجلس برای تصویب نهایی اقدامات لازم را انجام دهد.
معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: این حق همه است و ما هم در کنار شما تلاش می کنیم تا این دو لایحه به تصویب برسد.
به گزارش ایرنا، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان با پیشنهاد قوه قضاییه در جلسه نهم مرداد 1390 هیات وزیران وقت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارائه شد؛ این لایحه در 49 ماده و 4 فصل تهیه شده است.

/انتهای متن/

درج نظر