نحوه تمیز کردن صفحات لمسی

احتمالا در هنگام استفاده از صفحه نمایش های لمسی با مشکل لک شدن آن ها مواجه شده اید. پاک کردن این لکه ها و چربی ها کار بسیار آسانیست اما باید بدانید که چه کارهایی را باید انجام بدهید و چه کارهایی را نه! بعضی از روش ها ممکن است به صفحات لمسی آسیب برساند.

0

بیایید قبل از این که بگوییم چگونه می توان به راحتی صفحه های لمسی را تمیز کرد، بگوییم که چه کارهایی را هرگز نباید انجام دهیم.

 چه کارهایی را نباید انجام داد

  • هرگز از مواد شوینده ی شیمیایی که پایه ی الکلی دارند و یا حاوی آمونیاک هستند استفاده نکنید! اگر برای تمیزکاری حتماً نیاز به مایع دارید، می توانید از مقدار کمی آب برای این کار استفاده کنید. همچنین می توانید مواد شوینده ی مخصوص این کار را خریداری کنید. به طور مثال می توانید از iKlenz که مورد تأیید شرکت اپل است استفاده کنید؛ امّا باز هم می گویم که هیچ نیازی به خرید چیز به خصوصی ندارید.

 

  • هرگز از پارچه های زبر، حوله های کاغذی و یا حتی دستمال کاغذی که باعث وارد شدن آسیب به صفحه ی لمسی می شود استفاده نکنید. در عوض می توانید از پارچه های میکروفیبری (معمولاً برای تمیز کردن شیشه ی عینک نیز مورد استفاده قرار می گیرند) که انحصاراً برای این کار ساخته شده اند استفاده کنید.

 

  • هرگز از مقدار زیادی آب برای تمیز کردن استفاده نکنید. اگر به آب نیاز دارید، همان طور که پیش تر گفته شد، می توانید پارچه ی میکروفیبری خود را با مقدار کمی آب خالص و یا مواد شوینده ی مخصوص تَر کنید. در هر حال پیشنهاد می شود اگر از مایع جهت شست و شو استفاده می کنید، حتماً نمایشگر دستگاه یا کلاً خود دستگاه را خاموش کنید.

/انتهای متن/

درج نظر