درخشش هنرجویان همدانی در مرحله‌ کشوری مسابقات علمی – عملی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از درخشش هنرجویان هنرستا‌ن‌های فنی و حرفه‌ای استان همدان در مرحله‌ کشوری مسابقات علمی -عملی خبر داد.

0
به گزارش به دخت به نقل از فارس، مصطفی خزاعی در همدان در خصوص درخشش هنرجویان استان همدان در مرحله کشوری اظهار کرد: در بخش پایانی چهاردهمین دوره‌ مسابقات علمی – عملی شاخه فنی و حرفه‌ای،  استان همدان توانست حائز رتبه‌های برتر کشوری شود.

وی با بیان اینکه هنرجو سعیده حقیقی صابر از هنرستان چمران ناحیه 2 آموزش و پرورش همدان رتبه‌ دوم را در رشته مدیریت خانواده کسب کرد، افزود: رضا کرمی از هنرستان شهید باقری ملایر توانست در رشته‌ صنایع چوب رتبه چهارم مسابقات را به دست آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه استعدادهای نهفته‌ای در بین دانش‌آموزان وجود دارد که به راحتی می‌توان آنها را بازشناخت، خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین مسابقاتی در استان و کشور می‌توان زمینه کشف استعداد دانش‌آموزان را پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت رشته‌های مهارتی گام برداریم، افزود: اگر می‌خواهیم در آینده جوانان این آینده‌سازان کشور به اشتغال پایدار دست یابند باید در گسترش رشته‌های مهارتی در هدایت تحصیلی کوشا باشیم.

خزاعی با بیان اینکه هر روزه با گسترش جمعیت و کوچک‌تر شدن بخش دولتی در کشور مواجه هستیم، تصریح کرد: پیدا کردن شغل مناسب در چنین شرایطی سخت و ناممکن خواهد بود و همه باید به سمت کارآفرینی و رسیدن به شغل پایدار حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه تربیت نیروهای متخصص در آینده و سرنوشت کشور اثرگذار است، افزود: چند سالی است که در وزارت آموزش و پرورش به این مهم توجه شده و برنامه‌ریزی‌های مدون صورت گرفته است.

/انتهای متن/

درج نظر