فعالیت 364 نفر در صندوق خرد زنان روستایی

364 نفر در صندوق خرد زنان روستایی قائم ‌شهر فعالیت دارند.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌ شهر گفت: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی زنان این شهرستان شامل 9 صندوق خرد زنان با عضویت 364 نفر با سرمایه 2 میلیارد و 400 میلیون ریالی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: 52 هزار نفر از 320 هزار جمعیت شهرستان قائم شهر را زنان روستایی تشکیل می دهند که نشان از نقش آنان در تولید و کارهای کشاورزی است.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی این شهرستان اولین صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در استان و یازدهمین صندوق در کشور است که با عضویت 9 صندوق خرد زنان روستایی در مردادماه 94 تاسیس شد، افزود: با حضور مدیران عامل 8 صندوق خرد زنان روستایی در جلسه صندوق حمایت توسعه کشاورزی شهرستان زنان این شهرستان، درخواست عضویت آنان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌ شهر گفت: اعضای صندوق حمایت از توسعه کشاورزی شهرستان قائم‌ شهر شرایط عضویت صندوق های نوکلا 1 و 2، ابجر، بالا رستم، تلوک، واسکس، قلزم کلا و دیز آباد را از لحاظ تعیین گروه، تشکیل گروه و نحوه پرداخت وام، نرخ سود کارمزد و جرایم و چگونگی فعالیت اعضا و دفاتر صندوق ها مورد بررسی قرار دادند.

فرهادی افزود: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی زنان این شهرستان شامل 9 صندوق خرد زنان با عضویت 364 نفر با سرمایه 2 میلیارد و 400 میلیون ریال با سهم اعضا و دولت با هدف ایجاد گسترش فعالیت های درآمدزا برای زنان کم درآمد فعالیت می کنند.

وی گفت: اعضای 8 صندوق در حال سیر مراحل اداری عضویت و حق سهام 49 درصدی به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی هستند که پس از این مراحل، اعضای صندوق حمایت از توسعه کشاورزی به 17 صندوق خرد زنان روستایی خواهد رسید.

/انتهای متن/

درج نظر