18 راه یک دقیقه ای برای سالم ماندن

تنها ظرف مدت 60 ثانیه می توان کارهایی کرد که زندگی سالم تر و شادتری داشته باشیم و بر طول عمر خود افزود. در هر روز 1440 دقیقه وجود دارد وما تنها با کمک کارهایی یک دقیقه ای در طول یک روز می توانیم سلامت ونشاط مان را چندبرابر کنیم.

0

تنها ظرف 60 ثانیه می توانید کالری های بیشتری را بسوزانید ، فشارها را از روی خود بردارید و خودتان را در مسیری به سوی آینده ای سالم تر قرار دهید.

می پرسید: چگونه؟

این راه های یک دقیقه ای را امتحان کنید:

1- یک لیوان آب بخورید:

 موسسه ای پزشکی می گوید که 75 درصد عموم مردم در هر زمانی آب بدن شان  تبخیر شده و کم می شود. متاسفانه نوشیدن مایعات ناکافی باعث ایجاد گرسنگی شما شده به کلیه ها فشار وارد می کند و عمل هضم برای روده ها را مشکل می سازد. شما اگر تنها یک دقیقه را به خوردن یک لیوان آب اختصاص دهید، سالم تر می مانید.

2– بایستید:

 ساعت های طولانی و مدید پشت میز نشستن با کمر، پشت و حتی سلامتی شما در مجموع سازگار نمی باشد. محققان در ملبورن  استرالیا دریافته اند که تغییر جا و ایستادن می تواند میزان قند خون را کم کند و از دردهای به هنگام گرسنگی بکاهد. پس اگر می توانید و وقت  دارید، یک دقیقه در محل کار خود بایستید.

3- دندان های خود را مسواک بزنید:

مسواک زدن دندان ها برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است. مسواک زدن  راهی درست برای پیشگیری از پرخوری است. پس اگر یک دقیقه وقت دارید، به این مروارید های سفید خوب برسید.

4-همسر خود را در آغوش بگیرید:

بله، همسر خود را محکم بغل کنید. بغل کردن دوست و همسرتان  نه تنها باعث می شود که مقداری کالری را بسوزانید، بلکه ضامن سلامت بدن شماست . به گفته محققان دانشگاه کارولینای شمالی بغل کردن  می تواند از فشار خون کاسته و ریتم قلب را منظم کند.

5– نفس عمیق بکشید:

 با یک کار یک دقیقه ای می توان سالم بود؟ بله، چند مرتبه نفس عمیق بکشید. نفس عمیق کشیدن  روشی آسان و ساده برای آرامش و احساس راحتی است، به ویژه زمانی که اضطراب داشته و پریشان هستید. محققان می گویند تنفس عمیق می تواند بر روی آثار و عواقب حاصل از عمل جراحی اثری مثبت داشته باشد. ریتم و ضربان قلب را یکنواخت می کند و فشار خون را پایین می آورد.

6– آب میوه بخورید:

یکی از موارد خوب و مهم در مورد میوه آن است که به کمک آن  راحت و بی درد سر می توان مواد مغذی اصلی را بدون صرف زمان زیاد به برنامه رژیم غذایی اضافه کرد. می توان به آسانی مقداری میوه تازه، یخ و پودر پروتئین را با هم برای یک وعده غذایی سالم و یا یک میان وعده ترکیب کرد.

7- انجام حرکات کششی:

تنها در یک دقیقه از طریق انجام حرکات کششی بدن خود را سالم  نگاه دارید. نتایج آزمایشگاه کلینیکی به دست آمده توسط محققان دانشگاه ایالت فلوریدا معلوم می کند انجام حرکات کششی به سلامت آرتریت و بهبود آن کمک می کند.

8- کمی آفتاب بگیرید:

ممکن است که اغلب این موضوع را شنیده باشیم که نور خورشید برای ما مضر است، اما گرفتن مقدار کم نور خورشید به طور مستقیم برای بدن ما فایده دارد. نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است که به سلامت دستگاه ایمنی بدن و استخوان ها کمک می کند. اگر فردی سحر خیز هستید، به گفته دانشمندان چه بهتر که در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید که منجر به کاهش احتمال چاقی مفرط می شود.

9– یک فنجان قهوه درست کنید و بخورید:

اگر می خواهید که انرژی شما در هنگام عصر افزایش یابد بهتر است برای خود یک فنجان قهوه درست کنید. به گفته محققان قهوه منجر به کاهش وزن و احساس گرسنگی و نیز پایین آوردن احتمال ام اس می شود و حتی در مواردی از مرگ زود هنگام جلوگیری می کند.

10– بادام بخورید:

لازم نیست که حتما برای به دست آوردن پروتئین گوشت کبابی مصرف کنید. اگر شما زمان کافی دارید مقداری بادام بخورید که بادام انرژی زیادی را برای بدن فراهم می کند. بادام شما را سیر و عمل گوارش و هضم را تسریع می کند.

11– یک دقیقه تمرکز کنید:

بله یک دقیقه تمرکز کردن سبب رسیدن به فکر و ذهن شفاف تر و بدنی سالم تر می شود. محققان دانشگاه جان هاپکینز دریافته اند که مدیتیشن خشم و عصبانیت را کم کرده و درد های جسمانی را می کاهد و حتی از علائم افسردگی جلوگیری می کند.

12- مقداری غلات بخورید:

 بله، به رژیم غذایی خود غلات را اضافه کنید. درست کردن یک کاسه غذا به همراه غلات به سرعت هضم و گوارش غذا افزوده میزان آنتی اکسیدان را بالا می برد و کلسترول بد را، که همان ال دی ال است، پایین می آورد.

13- کمی چای بنوشید:

قهوه دوست ندارید؟ مهم نیست نوشیدن یک فنجان  چای سبز می تواند به افزایش میزان انرژی و نیز کاهش سریعتر وزن کمک کند. تنها  اطمینان یابید که چای شیرین نباشد. بسیاری از انواع چای سبز موجود در فروشگاه ها غنی از شکر و تخم شربتی فروکتوز است.

14- بدن تان را ماساژ دهید:

اینکه وقت کافی ندارید که به حمام داغ بروید، به این معنی نیست که نمی توانید آرامش یابید. ماساژ در نواحی دست ها و لاله های گوش از اضطراب و دلهره  کاسته و از میزان هورمون کورتیزول، که محرک تولید چربی شکر است، می کاهد.

15– مقداری لیمو ترش به آب خوردن بیفزایید:

نه تنها طعم آب خوردن با افزودن لیمو ترش بهتر می شود، بلکه سریع وزن کم می کنید. به گفته محققان خوردن لیمو ترش با آب از چاقی مفرط می کاهد .

16– نواهای مذهبی بخوانید:

خواندن نواهای مذهبی به بالا رفتن اعتماد به نفس تان و نیز بهبود حالات روحی و جسمی کمک می کند. خواندن سرودها ضربان قلب را تنظیم کرده و از فشار خون می کاهد و نیز به مبارزه علیه استرس می رود.

17- از پله ها بالا بروید:

 به جای استفاده از آسانسور سلامت خود را با بالا رفتن از پله ها تنظیم کنید. نه تنها بالا رفتن از پله ها شما را سر حال کرده و لاغر می کند، بلکه تا 15 دقیقه در روز بیشتر احساس راحتی و سبکی می کنید.

18- چشمان خود را ببندید:

قطعا یک دقیقه برای استراحت کامل کافی نیست اما انجمن پزشکان آمریکا توصیه کرده اند که دادن فواصل منظم و استراحت کوتاه و نیز دوری از نگاه مستقیم به صفحه کامپیوتر از خستگی چشم پیشگیری می کند.

منبع: ام اس ان یاهو/انتهای متن/

درج نظر