آغاز بکار اولین مرکز شبانه‌روزی نگهداری زنان آسیب‌دیده کشور در اراک

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مرکز نگهداری زنان آسیب‌دیده با فعالیت شبانه‌روزی برای اولین بار در کشور در اراک راه‌اندازی شده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، بهروز رفیعی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از مرکز نگهداری زنان آسیب دیده اراک که با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری برگزار شد، گفت: زنان آسیب‌دیده از طریق دستگاه قضا و اورژانس اجتماعی شناسایی و به این مرکز ارجاع داده می‌شوند یا به صورت خود معرف به مرکز مراجعه می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به کلنگ‌زنی مجتمع امور آسیب‌دیدگان اجتماعی ویژه زنان در زمستان سال جاری، عنوان کرد: ساخت این مرکز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال آینده به اتمام می‌رسد و مرکز نگهداری زنان آسیب‌دیده که امروز به بهره‌برداری رسید به صورت موقت پذیرای این بانوان است.

رفیعی در خصوص خدماتی که در مرکز شایستگان برای ارائه به جامعه هدف، در نظر گرفته شده است، بیان کرد: جامعه هدف این مرکز زنانی هستند که به لحاظ روحی، روانی، جسمی، آسیب‌دیده هستند و باید تحت مراقبت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در این مرکز خدمات مشاوره‌ای، مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی با هدف ایجاد اشتغال برای توانمندسازی این بانوان در نظر گرفته شده که بتوانند به زندگی عادی اجتماعی بازگردند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه فعالیت این مرکز از امروز شروع می‌شود، افزود: در فاز اول 30 نفر پذیرش و در فاز بعد که از هفته آینده افتتاح می‌شود 70 نفر پذیرش می‌شوند که در مجموع این مرکز 100 نفر پذیرش دارد.

رفیعی عنوان کرد: این مرکز برای استفاده زنان مجرد که شامل زنان مطلقه نیز می‌شود، در نظر گرفته شده، اما در صورت مراجعه زنان به همراه کودک در فاز دوم مکانی نیز برای نگهداری کودکان این زنان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: ساماندهی و توانمندسازی دهک‌های پایین جامعه مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار دارد و امیدواریم با برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده شاهد بهبود وضعیت این بخش از جامعه باشیم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان مرکزی نیز گفت: حدود دو سال موضوع ایجاد مرکز ویژه زنان آسیب‌دیده با هدف توانمندسازی این بانوان مطرح و پیگیری شد و با دستور استاندار مرکزی ساخت این مرکز در دستور کار قرار گرفت.

زهرا فرجی بیان کرد: زنان محور خانواده محسوب می‌شوند و در صورت آسیب یک زن در حقیقت یک خانواده آسیب می‌بیند و در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: زنان آسیب‌دیده بخشی از افراد جامعه هستند که به هر دلیل از دایره زندگی سالم خارج شده‌اند و نیاز به حمایت دارند تا این بحران را سپری کرده و دوباره به زندگی عادی برگردند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: مرکز نگهداری بانوان آسیب‌دیده با توجه به طرحی که از توانمندسازی روحی و روانی تا توانمندسازی شغلی و مهارتی در دفتر امور بانوان پیگیری شد می‌تواند به این بخش از جامعه کمک کند.

/انتهای متن/

درج نظر