بازتوانی 309 خانوار زن سرپرست کردستانی

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از بازتوانی 309خانواده زن سرپرست در استان طی پارسال و سال جاری و خروج از چرخه حمایت مستقیم این نهاد خبر داد.

0

سرویس خبر به دخت/

صباح قریشی در مراسم بزرگداشت هفته بهزیستی که در کانون شهید مطهری قروه برگزار شد با اعلام این خبر، اظهار داشت: در راستای توانمندسازی زنان و خانواده‌های زیرپوشش طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اجتماع محور در زمینه توسعه محلی در 7 محله حاشیه‌نشین و نیز طرح بهبود سلامت جسمی  زنان زیرپوشش روستایی با اعتباری بالغ بر 50 میلیون ریال اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 904 خانوار زیرپوشش مراکز دولتی و کلینیک‌های مددکاری اجتماعی و موسسات خیریه قرار دارند افزود: سال گذشته در راستای توسعه پوشش بیمه‌ای روستائیان هزار و 297 خانوار روستایی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان قرار گرفتند.

قریشی همچنین از تشکیل و راه‌اندازی 700 گروه خودیار محلی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال به 16گروه همیار زنان سرپرست خانوار تخصیص یافت که این اعتبار برای تقویت و تامین مکان این گروه‌ها هزینه شد.

وی از رشد 100 درصدی مشارکت‌های خیرین در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن اشاره کرد و افزود:نیکوکاران کردستانی پارسال نزدیک به 30 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به بهزیستی استان اهدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون 91 مورد مناسب‌سازی اماکن عمومی با صرف 68 میلیون ریال اعتبار انجام شده است.

قریشی تصریح کرد: در حال حاضر 45 هزار خانوار از حمایت‌های بهزیستی در سطح استان برخوردارند.

رئیس بهزیستی قروه نیز در این مراسم با اشاره به تصویب احداث 19 واحد مسکن مددجویی در قروه درسفر مقام معظم رهبری به استان کردستان با اعتبار 2 میلیارد و 850 میلیون ریال، گفت: تا کنون 5 واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است و بقیه واحدها تا سال 92 به متقاضیان واگذار خواهد شد.

صادقی با اشاره به ثبت‌نام 450 مددجو برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن، افزود: امسال به 15 نفر از مددجویان متقاضی احداث مسکن در شهرستان نیز 900 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

در پایان این مراسم از خیرین، مددکاران و نیز معلولان برتر شهرستان از جمله صباح سلطانی نفردارنده عنوان برتر جشنواره خوارزمی استان در رشته داستان‌نویسی و محمد کریمی قهرمان وزنه‌برداری معلولان جهان قدردانی شد.

منبع:فارس/انتهای متن/

درج نظر