بیانیه شورای فرهنگی زنان در اعتراض به نشست «تن فروشی»

شورای فرهنگی اجتماعی زنان در بیانیه‌ای با انتقاد از برگزاری «نشست تخصصی سلامت زنان و رفتارهای پرخطر با تمرکز بر تن فروشی» آورده است: کاش به این خود فروختگان غربی گفته می‌­شد طرح مسائلی از این قبیل باعث خدشه دار کردن آبروی کشور می‌شود.

0

به گزارش به دخت و به نقل از فارس، شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در اعتراض به برگزاری «نشست تخصصی سلامت زنان و رفتارهای پرخطر با تمرکز بر تن فروشی» بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن آمده است:

 و علی الاسلام و السلام اذا بلیت…

با عرض تسلیت ایام سوگواری عاشورای حسینی و آغاز مظلومیت و اسارت خاندان اهل بیت (ع) بانوان کریمه‌ای که آزادی بخش آزادگان شدند خدمت مقام معظم رهبری و مراجع عظام و علمای اعلام ایدهم الله تعالی به استحضار می رساند:

در زمانی که سکاندار نظام اسلامی و سربازان و افسران آن آماده نبرد برای تحقق عدالت و زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر (عج) می­‌شوند و در زمانی که رهبر انقلاب می‌فرمایند امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدات بزرگ برای کشور است و  وقتی به زمینه‌های نفوذ اقتصادی و حتی امنیتی اشاره می­‌کنند و می فرمایند اما این همه در مقابل نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی کم اهمیت است. دشمن سعی می‌کند از طریق نفوذ فرهنگی باورهای جامعه را دگرگون کرده و باورهایی که جامعه را سر پا و استوار نگه داشته جابه جا کرده و در آنها خدشه وارد کند. که این رخنه همان نفوذ فرهنگی است و این مسئله یادآور اوج مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هست که در تحلیل واقعه عاشورا فرمودند: شکم‌­های شما از حرام پر شده و آن مردم را عبیدالدنیا معرفی کردند که دین لقلقه زبانشان شده و براساس تمایلات و غرایز دنیایی­شان دین را تحریف کرده­اند. اما امروز با کمال تأسف و تعجب در زمانی که مردم غرق در ماتم و عزای سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان هستند عده­‌ای بی‌­تدبیر و به دور از رویکرد علمی،  دینی و کارشناسی اقدام به برگزاری نشستی با عنوان «نشست تخصصی سلامت زنان و رفتارهای پرخطر با تمرکز بر تن فروشی» آن هم با حمایت معاونت ریاست محترم جمهوری کرده‌اند.

البته بسیار بعید به نظر می‌­رسد که ریاست محترم جمهوری که خود روحانی و آشنا به احکام اسلام هستند و به حق می­‌دانند «تن فروشی» جرم بوده و در قوانین کشوری مجازات برای آن تعیین شده است و در سوره مبارکه نور نیز با شدت با آن برخورد شده است مطلع باشند که به نام ایشان اینگونه اجلاسی برگزار شده و تلویحاً از مجرم دفاع و حمایت شده است، به نحوی که باعث ترویج و توسعه جرم خواهد شد، این در حالی است که ایشان نیک می­‌دانند که زن مسلمان ما، اندیشه، نجابت، پاکی و عفت را ارمغان از ام ابیها(س) دارد.

کسانی که آنچنان بی هویت شده که سرمایه پاک انسانی خود را به معرض فروش می­‌گذارد و تن فروشی را که راحت‌­ترین راه برای کسب درآمد است انتخاب کرده‌­­اند و برای امرار معاش تن به هیچ تلاش و زحمتی نمی­‌دهند افراد بیمار و بی هویتی هستند که نیاز به درمان دارند نه همایش، نه نشست، نه علنی کردن گناهش، نه مجوز دادن به بی عفتی اش، نه همراه شدن با تجاوزش به جامعه و نه جرمش را هیچ انگاشتن.

تا کی باید برای حل مشکل از روش‌های ضد ارزشی و سکولار جهانی پیروی کرد و نسخه ­های بی­‌ثمر و بدثمر پیچیده شده در غرب را در کشور بازسازی کرد؟

کاش به این خود فروختگان غربی گفته می‌­شد که در کشوری که بهای امنیت و آرامش امروزشان، خون هزاران شهید دفاع مقدس است با طرح مسائلی از این قبیل نه تنها مشکل حل نمی­‌شود که مطرح کردن آن باعث خدشه دار کردن امنیت و آبروی کشور خواهد شد.

متولیان این نشست که از تن فروشان به عنوان کارگران جنسی یاد می‌کنند بر چه استدلال و تفکری از کلمه کارگر که نماد قشر زحمت کشی از جامعه است استفاده کرده اند؟ آیا کارگران مؤمن و زحمت کش ما از این اهانت بر نمی آشوبند؟ با چه تفکر و تدبیری عمل ایثارگرانی که اعضای خود را در مرگ مغزی برای حیات بخشی به جامعه و انسان های بیمار تقدیم می­‌کنند را با عمل شنیع این افراد فاسد مقایسه می‌کنند و می­‌گویند او هم عضوی از جسمش را داده اینهم …. . آیا بهتر نیست به جای رأفت با مجرمین طبق حکم خداوند در سوره نور عمل شود؟ آیا قاطعیت قرآن را که زمینه ساز حیات، سلامت و نجات جامعه و بازدارنده از توسعه و ترویج ظلم و فساد است را نادیده می­‌گیرند؟ آیا تعطیل احکام الهی باعث رشد مفاسد نخواهد شد؟

در حالی که اساس رسیدن به جامعه‌ای سالم برطرف کردن موانع ازدواج و تشکیل خانواده است باید سؤال شود که چرا به جای سعی در رفع موانع ازدواج از سوی نهادهای رسمی «تن فروشی» را که جرمی مسلم در قوانین موجود است در اولویت فعالیت قرار داده و به رسمیت شناخته اند؟ آیا بعد از تن فروشی، بودجه بیت المال برای به رسمیت شناختن کدامیک از آسیب‌های اجتماعی هزینه خواهد شد؟ آیا مدعیان بعدی قوم لوط نخواهند بود؟!!!

آیا ترویج (زنا) به نام ازدواج سفید در سال قبل و به رسمیت شناختن آن با نام مقدس ازدواج زمینه ساز استحاله فرهنگی نیست؟ آیا در اوج توجه جهان به اسلام و به گل نشستن مظلومیت مسلمین در حادثه جانخراش شهدای منا طرح ناگهانی یکی از احکام اسلام به عنوان مخالفت اسلام با آزادی و حقوق زنان سوء تدبیر و زمینه سازی برای این تهاجمات علیه ارزش­ها نیست.

روابط عمومی شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده ضمن اعتراض خود نسبت به برگزاری چنین نشست­‌هایی اعلام می‌­دارد که طرح مباحث این چنینی که خلاف شرع، قانون، اخلاق و عرف است، و باعث ایجاد بدبینی نسبت به فعالان حوزه زنان و خانواده خواهد شد و مانع احقاق حقوق حقیقی زنان که مقام معظم رهبری «مدظله­‌العالی» بر آن بارها تأکید نموده‌­اند،خواهد شد.

و از همه­ علمای اعلام و مراجع عظام تقلید، که ارکان دین، حافظان شریعت و امنای رسول الله و ملجأ و پناهگاه زنان مظلوم مسلمان هستند عاجزانه درخواست می­‌کنیم که در راستای مواضع رهبری نسبت به نفوذ فرهنگی برای پیشگیری از طرح­ این مباحث موضع مناسب و در شأن روحانیت معظم شیعه اتخاذ کنید.

 

/انتهای متن/

درج نظر