شهدای منا وثیقه اند برای ظهور

به گزارش به دخت به مناسبت بزرگداشت شهدای مکه و منا روز دوشنبه  27 مهر ماه نشستی با حضور خانواده معظم شهدا در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب  سرچشمه برگزار شد و ایت الله حائری شیرازی سخنران این مراسم بودند.

0

فاطمه منتظر/

در ابتدای نشست بزرگداشت شهدای مکه و منا که به همت انجمن حمایت از خانواده های قربانیان  ترور برپا شد، حضرت آیت الله حائری نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی به تشریح اهمیت حج در اسلام و باز آفرینی جایگاه ونقش اصلی حج پس از انقلاب اسلامی پرداخت و به اهمیت حرکت  برائت از مشرکین و نقش آن در بیداری اسلامی و همچنین ترس و واهمه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل از این موضوع پرداخت .

 

چرا باید حج تعطیل شود؟

ایشان با اشاره به جایگاه و نقش عربستان در عرصه بین المللی و بازی حاکمان این کشور در زمین صهیونیست ها و آمریکایی ها اظهار کرد : عربستان کشوری است که بدون مشورت اسراییل آب نمی خورد؛ همچنان که کشور ما هم قبل از انقلاب چنین بود. با توجه به این که صهیونیست ها برای حج برنامه ای خاص داشتند مبنی بر تعطیلی حج، برای این منظوربایستی امنیت مردم در حج از بین می رفت  تا دیگر نتوانند در این گردهمایی عظیم شرکت کنند. چـــــــــــــرا به دنبال تعطیلی حج بودند؟

برای اینکه مسلمان ها از نظر صهیونیست ها انقلابیون بالقوه ای هستند که در حج می توانند به انقلابیون بالفعل تبدیل شوند. کعبه ساخته شد تا قاعدین را به قائمین تبدیل کند.

 

امنیت نیست، پس به حج نرویم

حضرت امام (ره) که مسئله برائت از مشرکین را مطرح ساخت،  به این امر هم توجه داشت که جمره زمان تان را هم باید رمی کنید. برائت از مشرکین، رمی جمره مشرکین زمان است . وقتی برائت از مشرکین در حج صورت گرفت، حج تبدیل شد به قیامت.

بالقوه ها- یعنی حجاج دیگرکشورها- وقتی کنار بالفعل ها -یعنی حجاج ایرانی- قرار گرفتند و از آنها تاثیر پذیرفتند، در بازگشت به کشورهای شان بیداری اسلامی را بوجود آوردند .

اینکه در این قضایا  که در اصل بر اساس برنامه ریزی بوده، اعلام می کنند قضا و قدر بوده! برای این است که اینطور به حاجی ها القا کنند که  امنیت نیست، پس به حج نرویم ! اینها تحت عنوان عبور وزیر دفاع ، درها را می بندند و بعد آن کشتار اتفاق می افتد. اینها را اسراییل تعلیم می دهد. حتی می خواستند همه جنازه ها را آنجا دفن کنند که قضیه تمام شود، اگر تهدید رهبری نبود، همین کار را می کردند .

 

مکه را باید به صاحبش داد

 این شهدا آمدند به ما  بگویند که این مکان را باید به دست امام زمان (عج) بدهید !

 آیت الله حائری شیرازی در فلسفه غیبت حضرت امام زمان (ع) اضافه کرد : در قضیه حضرت یوسف پیامبر(ع) ، که قرآن بیان می کند ، برادران حضرت یوسف (ع) از جناب یعقوب (ع) خواستند تا اجازه دهد  برادرشان را به گردش ببرند ، پدر عرضه داشت ؛ که بردن او موجب ناراحتی من می شود و می ترسم گرگ او رابخورد ، برادران گفتند مگر ما مرده باشیم که گرگ او رابخورد ، سرانجام او رابردند و در چاه انداختند ، بعد از سالها و گذر برادران به مصر و دیدن عزیز مصر ، حضرت یوسف از برادرانش خواست در سفر بعدی ، برادر مادری شان را همراه بیاورند ، آنها در بازگشت از پدر تقاضای بردن برادر دیگر را کردند و باقی قضایا… .این ظاهر داستان است.

خداوند در این سوره می خواهد بگوید ما یازده امام فرستادیم شما آنها را کشتید، امام دوازدهم رانمی فرستیم تا وثیقه بگذارید.

حضرت امام (ره) در شعر خود می فرمایند : 

روزها می رود و حادثه ها می آیند               انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

مردم وثیقه گذاری کردند ، نیمه خرداد اتفاق افتاد و امام اعدام نشد و این وثیقه گذاری مردم ادامه یافت . هشت سال جنگ امتحان  شدید و وثیقه دادید ، برای اینکه صبرتان را نشان بدهید . امام  در چهره حسین بن علی (ع) نصف امامت بود، نصف دیگر امام حسن (ع) بود . وثیقه بصیرت از وثیقه صبر قیمتی تراست .

شهدای منا وثیقه اند برای ظهور که اهل عالم بگویند باید مکه را به صاحبش داد . پس نتیجه دیگر قضیه منا این است که مکه از دست شما خارج می شود.

 

 

سقوط جرثقیل، تصادفی نبوده است

سخنران بعدی جلسه خانم دکتر روح افزا، همسر یکی ازشهدای مکه و منا (دکتر حاتمی) بود که در بخشی از بیانات خود اظهار داشت : آنچه در حادثه منا روی داد عمدی بود، همان طورآیت الله حائری هم به این مسئله اشاره فرمودند . سقوط جرثقیل ، تصادفی نبوده است . در گزارشی از منابع اروپایی آمده که قرار بر این بوده که جرثقیل های دیگری هم سقوط کند و طوفانی که آمده و یک مدد الهی بوده، نگذاشته جرثقیل ها را به خانه خدا منتقل کنند.

فیلمی که همسرم از خانه خدا گرفته، نشان می دهد که ورودی و خروجی خانه خدا را یکی کرده اند و این از نظر مهندسی فاجعه است .

ایشان در ادامه اضافه کرد: اکنون رسالت ما چیست؟اینکه ما به هیچ وجه نباید بگذاریم این فاجعه به فراموشی سپرده شود . گروهی تلاش دارند تا به شهدای مکه و منا، عنوان “جان باختگان ” را بدهند  تا بتوانند به روابط خود با عربستان ادامه دهند؛ در حالی که نباید گذاشت خون این شهدا پایمال شود ، با توجه به اینکه هشت هزار مسلمان را کشتند، اگر ایران به این مسئله کم توجهی کند مسلمانان نیجریه چه باید بگویند؟ الان که ما در ایام عاشورا هستیم ، باید بدانیم که اگر خون اینها را پایمال کنیم ؛ ادای وظیفه نکرده و مسئولیم.

این جلسه با برپایی نماز جماعت مغرب و عشا به پایان رسید.      

/انتهای متن/

درج نظر