مشکلات خانوادگی بیشترین عامل مراجعه افراد به مرکز مشاوره پلیس است

معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت: بیشترین عامل مراجعه افراد به مرکز مشاوره حوزه معاونت اجتماعی پلیس گیلان مشکلات خانوادگی ارزیابی شده است.

0

حمدرضا جعفری‌خیرخواه با اشاره به مراجعات مردم به مرکز مشاوره پلیس گیلان اظهار کرد: در دو ماه نخست امسال 33 درصد از مجموع مراجعات مردمی مربوط به مشکلات خانوادگی بود. 

وی افزود: مشکلات فردی، تربیتی، ازدواج، روانی، تحصیلی، شغلی و … از دیگر دلایل مهم مراجعه افراد به مراکز مشاوره مذکور بوده است.

معاون اجتماعی پلیس گیلان درباره خدمات مشاوره این معاونت اجتماعی تصریح کرد: حوزه معاونت اجتماعی پلیس گیلان در تمام زمینه‌ها از جمله ازدواج، طلاق، روان‌شناسی و … خدمات مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

وی مکان استقرار مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس گیلان را در رشت‌ـ‌ سبزه‌میدان‌ ـ ابتدای خیابان بیستون کوچه بقراطی دو مطرح کرد و گفت: مردم می‌توانند همه‌روزه به غیر از روزهای تعطیل از صبح تا پایان وقت اداری به صورت حضوری و تلفنی اقدام به ارائه مشاوره به مراجعان کنند.

جعفری‌خیرخواه با اشاره به اینکه در تمام کلانتری‌های استان مرکز مشاوره دایر است، یادآور شد: از اواخر سال 92 و با توجه به اینکه نیاز به حضور مشاور احساس می‌شد، اقدام به جذب مشاوران افتخاری کردیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هفته ناجای سال 93 بالغ بر 130 نفر مشاور زن و مرد با مدارک مرتبط لیسانس و فوق‌لیسانس همکاری خود را آغاز کردند و اکنون در سطح کلانتری‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

به گفته معاون اجتماعی پلیس گیلان، بالغ بر 70 درصد از پرونده‌هایی که به مشاوران مستقر در کلانتری‌های گیلان ارجاع شد به صلح و سازش ختم شد.

وی مشکلات خانوادگی، نزاع و درگیری، مشکلات حقوقی، اجتماعی و … را از جمله مهم‌ترین دلایل مراجعه افراد به دوایر مشاوره مستقر در کلانتری‌های گیلان در دو ماه نخست امسال عنوان کرد.

منبع: فارس / انتهای متن/

درج نظر