اولین هفته دوستی زنان ایران و تاتارستان برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برگزاری اولین هفته دوستی زنان ایران و تاتارستان خبر داد.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس صدیقه حجازی گفت: دوشنبه 25 شهریورماه افتتاحیه اولین هفته دوستی زنان ایران و تاتارستان را در شهر قازان پایتخت این جمهوری برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: هیئتی از مسئولین و صاحبنظران و هنرمندان زن ایرانی در این برنامه به نمایندگی از زن جامعه ایرانی حضور خواهند داشت میزبان این برنامه در جمهوری تاتارستان وزارت فرهنگ این جمهوری است و در حقیقت در پی حضور هیئتی از وزارت فرهنگ تاتارستان در ایران و مذاکراتی که صورت گرفت از سوی طرف تاتاری برای برگزاری هفته دوستی زنان ایران و تاتارستان اعلام آمادگی شد.

مدیرکل امور بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: در مدت یک‌هفته حضور هیئت ایرانی برنامه‌‌هایی برگزار خواهد شد این برنامه‌ها شامل برگزاری نمایشگاه هنرهای بانوان ایرانی خواهد بود که در سه رشته میناکاری، معرق کاری و تذهیب با حضور بانوان هنرمند این رشته برگزار خواهد شد و همزمان این بانوان در آنجا به اجرای زنده برنامه خود خواهند پرداخت.

حجازی اظهار داشت: در بخش دیگر نمایشگاهی نمایشگاه مد و لباس را خواهیم داشت که در دو بخش خواهد بود در بخش اول لباس و پوشش سنتی اقوام ایرانی را به نمایش خواهند گذاشت و در بخش دیگر لباس‌های جدید و امروزی با نمادهای اسلامی و ایرانی را عرضه خواهیم کرد و به این منظور دو نفر از طراحان داخلی در حوزه لباس‌های سنتی و لباس‌های جدید حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همه ساله جشنواره بین‌المللی مد و لباس اسلامی در قازان برگزار می‌شود حضور طراحان مد و لباس اسلامی و ایرانی از کشورمان این فرصت را فراهم می‌کند تا بین طراحان ایرانی و تاتار تعامل و تبادلات فرهنگی صورت بگیرد و زمینه همکاری‌های بیشتر را درآینده فراهم کند.

مدیرکل امور بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: نمایش فیلم ایرانی را خواهیم داشت و فیلم‌هایی که با موضوعات مستقیم زنان و خانواده به زبان روسی دوبله شده است در سالن‌های سینمایی شهر قازان به نمایش گذاشته می‌شود.

حجازی افزود: همچنین شهلا میرگلوبیات نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این سفر حضور خواهند داشت تا ضمن دیدار با مسئولان و مراکز مهم تاتارستان زمینه همکاری‌های فرهنگی دوکشور را بیشتر فراهم کنند.

وی اظهار داشت: همچنین قرار است این نماینده مجلس کشورمان ملاقاتی را برخی از نمایندگان تاتارستان داشته باشند و در یک سمینار دانشگاهی که به مناسبت هفته دوستی برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی کنند.

مدیرکل امور بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع سبک زندگی اسلامی از دیگر برنامه‌ها است و با توجه به اینکه تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر اداره کل امور بانوان سازمان و فرهنگ ارتباطات اسلامی ایران و اتحادیه کل زنان مسلمان تاتارستات دو سال قبل بسته شده بود و با توجه به اتمام زمان این تفاهم‌نامه، اتحادیه زنان مسلمان خواستار این شد که در هفته دوستی تفاهم‌نامه جدید مجدداً بین دو کشور بسته شود که به موجب این تفاهم نامه همکاری‌های بعدی میان اداره کل زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و این اتحادیه که جایگاه مؤثری را در جامعه تاتارستان و هم در جامعه روسیه دارد، داشته باشند.

 / انتهای متن/

درج نظر