مهمترین موانع جوانان برای ازدواج

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: تنها راه حل مشکلات در حوزه ازدواج، فرهنگ‌سازی است، متاسفانه هم دستگاه‌های متولی فرهنگ در جامعه و هم خانواده‌ها نسبت به ‌فرهنگ‌سازی ازدواج بسیار بی‌توجه شده‌اند.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از جهان، اسدالله ربانی اظهار کرد: واقعیت امر این است که ما در بحث ازدواج با مشکلات اساسی روبه‌رو هستیم، یکی از این مشکلات که بیشتر از همه جلوه دارد، بحث دور شدن جامعه از فرهنگ اسلامی و سنتی است.

وی اضافه کرد: همین فاصله گرفتن از فرهنگ غنی اسلامی باعث ایجاد مشکلاتی برای جامعه ما شده است، بالا رفتن سن ازدواج و عدم تمایل جوانان برای ازدواج یکی مشکلات اصلی است که به شدت در جامعه وجود دارد.

ربانی افزود: براساس تحقیقات و پژوهش‌هایی که سال گذشته در واحد تحقیقات همین اداره انجام گرفت، مسائل اقتصادی و فرهنگی به ترتیب مشکلات اصلی بودند که باعث شده‌اند، شاهد بالا رفتن سن ازدواج و عدم تمایل جوانان به ازدواج باشیم، بالا رفتن سن ازدواج، خود باعث بروز مشکلات دیگری در جامعه می‌شود مانند، زیاد شدن گناه در جامعه و کم شدن نشاط شادابی جوانان و خانواده‌ها.

ربانی با اشاره به بحث مهریه و مشکلاتی که به مهریه‌های گزاف برای جامعه بوجود می‌آورد، گفت: برای فرهنگ سازی مهریه برنامه‌هایی از جمله تقدیر از زوجین با مهریه 14 سکه که تا کنون نیز تعداد زیادی ثبت نام کرده‌اند و حتی چند مورد با مهریه یک سکه ثبت نام کرده‌اند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در باره با پایگاه‌های مشاوره ازدواج گفت: در حوزه مشاوره ازدواج از زمانی که سازمان ورزش و جوانان ادغام شده است و به عنوان معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان تغییر پیدا کرده است، مراکز مشاوره ازدواج اصلا فعال نبودند و در برخی موارد نیز تعطیل شده‌اند.
اسدالله ربانی اضافه کرد: در سال 92  براساس درخواست وزارت ورزش و جوانان مبنی بر آماده کردن مراکز مشاوره، پانزده مرکز مشاوره ازدواج با اساتید کارآزموده که درخواست مجوز کرده بودند را مورد بررسی قرار داده‌ایم که این مراکز تا مهر ماه افتتاح خواهد شد.
وی گفت: تنها راه حل این مشکلات فرهنگ‌سازی است، متاسفانه هم دستگاه‌های متولی فرهنگ در جامعه و هم خانواده‌ها نسبت به ‌فرهنگ‌سازی ازدواج بسیار بی‌توجه شده‌اند و چندان اهمیتی ندارد که این مشکل یک آسیب بزرگ است.

 /انتهای متن/

درج نظر