موج انتقال جنسی ایدز در بین زنان

سال 1366 ویروس ایدز در حالی از طریق فرآورده‌های خونی آلوده به صورت ناشناخته و پنهان وارد کشور شد که امروز پس از گذشت 26 سال به یک موج وسیع و رو به رشد در جامعه تبدیل شده، میزان انتقال آن ظرف این سال‌ها شگفت آور بوده و انتقال آن از راه‌های اعتیاد تزریقی و ارتباط جنسی، حرف اول را در کشور می زند.

0
 سرویس خبر به دخت/
در این سال‌ها، همواره تعداد مردان مبتلا به ایدز بیشتر از زنان بوده و در مورد زنان مبتلا، این بیماری اغلب میراث همسرانشان بوده است. با این حال، این روزها با گسترش موج جنسی این بیماری، تعداد زنان مبتلا به ایدز نیز به طرز فزاینده ای رو به افزایش گذاشته است.
چنانچه روز گذشته وزارت بهداشت نیز از این موضوع ابراز نگرانی کرده و رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفته : «در بین خانم‌ها شاهد افزایش قابل توجه انتقال جنسی این بیماری هستیم که واقعاً جای نگرانی دارد.» محمد مهدی گویا گفته که بروز ایدز جنسی در برخی استان‌ها در بین خانم‌ها حتی از 20 درصد هم فراتر رفته.
وی با اشاره به اینکه این مسئله هم ما را نگران کرده است و هم برنامه‌ریزی‌های وزارت بهداشت را تحت تأثیر قرار داده ، اظهار كرده که چون باید بر اساس شواهد برنامه‌ریزی کنیم و نمی‌توانیم چشم بسته تصمیم بگیریم. در حال حاضر وزارت بهداشت هر 3 ماه یکبار آمار موارد ابتلا به ویروس ایدز را اعلام می‌کند و مرتباً موارد این بیماری و روش ابتلا را استان به استان رصد می‌شود.
منیع : روزنامه قانون/ انتهای متن/
درج نظر