قوانین ناعادلانه کار برای زنان آمریکایی

رسانه‌های داخلی آمریکا از بی‌رغبتی زنان این کشور برای اشتغال و کار در خارج از منزل خبر می‌دهند.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا«فرانسیس بلائو» از متخصصان امور زنان در دانشگاه کرنل می‌گوید: فقدان قوانین کار منصفانه و حامی حقوق خانوادگی در آمریکا عامل اصلی این بی‌رغبتی است.

آمار نشان می‌دهد که در سال 1950 میلادی تنها 37 درصد زنان 25 تا 54 ساله جزو نیروی کار به حساب می‌آمدند و در سال 1990 میلادی این آمار به 74 درصد رسید اما از آن پس تاکنون این روند رو به رشد متوقف شده به طوری که در حال حاضر یک چهارم از زنان این کشور هیچ تمایلی برای کار در بیرون از منزل ندارند.

گزارش‌ها حاکیست در سال گذشته میلادی، آمریکا از میان 37 کشور توسعه‌یافته در حوزه مشارکت زنان به عنوان نیروی کار، رتبه بیست و هفتم را داشته است.

همچنین آمریکا تنها کشور صنعتی پیشرفته در جهان است که برای مرخصی زایمان زنان شاغل، دستمزدی در نظر نمی‌گیرد در حالی که در آلمان زنان می‌توانند مدت 14 هفته و با حقوق کامل از مرخصی زایمان استفاده کنند و در فرانسه، اسپانیا و هلند نیز مدت مرخصی زایمان 16 هفته است.

در مورد عدم تمایل درصد قابل توجهی از زنان آمریکایی به حضور در محیط‌های کاری می‌توان به مرخصی زایمان بدون حقوق اشاره کرد. در سوئد به ازای تولد هر نوزاد 480 روز مرخصی زایمان با حقوق در نظر گرفته می‌شود به همین دلیل 88 درصد زنان سوئدی ترجیح می‌دهند شاغل باشند.

 /انتهای متن/

درج نظر