لباس فرم اسلامي ـ ايراني جايگزين لباس‌هاي فرم زنان در ادارات مي‌شود

مسئول واحد عفاف و حجاب سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: واحد عفاف و حجاب سازمان فرهنگي ورزشي با استفاده از خياط‌هاي مجرب بانوان اقدام به طراحي لباس فرم اسلامي ـ ايراني زنان در ادارات کرده است.

0

سرويس خبر به دخت/

رقيه ترکمن در گفت و گو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: در طراحي لباس بانوان شاغل در شهرداري و سازمان‌هاي زيرمجموعه آن تلاش شده تا به معيارهاي اسلامي و محجبه و  مناسب با فرهنگ ايراني بودنش توجه شود و در نتيجه لباسي تهيه شده که انتظار داريم مورد توجه بانوان مسلمان ايراني قرار گيرد.

وي افزود: يکي از مشکلات طراحي و استفاده لباس‌هاي جديد ايراني و اسلامي قيمت تمام شده بالاي اين لباس‌ها در مقايسه با لباس‌هاي معمولي و رایج بوده که در اين لباس‌ها توجه شده تا از نظر هزينه نيز براي بانوان به صرفه باشد.  لازم به ذکر است که  شهرداری قزوین تمامي هزينه‌هارا تقبل کرده و  بانوان شاغل در شهرداری هزينه‌اي را پرداخت نمي‌کنند.

مسئول واحد عفاف و حجاب سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين ادامه داد: در حال حاضر بيش از 200 زن در 20 شهرداري مناطق قزوین و سازمان‌هاي مربوطه فعاليت مي‌کنند که از امسال  با لباس‌هاي فرم جديد در محل کار حاضر مي‌شوند.

ترکمن در بخش ديگري از سخنانش اضافه کرد: ما در بخشي از نمايشگاه بازي و اسباب‌بازي در ايام نوروز نيز با غرفه‌اي به نام غرفه عفاف و حجاب تلاش کرديم تا کودکان را با مصاديق حجاب و فوايد آن آشنا کنيم.

ترکمن استقبال از اين غرفه در نمايشگاه دوم را عالي ارزيابي کرد و افزود: با توجه به اينکه مردم کشور اسلامي ايران اهميت ويژه‌اي براي بحث حجاب و عفاف قائل مي‌شوند لذا اين نياز احساس مي‌شود که در جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي مختلف حجاب از ديدگاه‌هاي متفاوت مورد پژوهش و بررسي انجام شود و مردم بتوانند از هر ديدگاه و منظري حجاب را مطالعه کنند./انتهاي متن/

درج نظر