معاون مرکز امور زنان در گفت‌وگو با فارس: محدودیتی برای حضور زنان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی وجود ندارد

معاون هماهنگی و همکاری‌های بین‌الملل مرکز امور زنان ریاست جمهوری گفت: هیچگونه محدودیتی برای زنان ایرانی به منظور مشارکت و فعالیت‌ در عرصه‌های ملی و بین‌المللی وجود ندارد.

0

سرویس خبر به دخت/

سوسن صفاوردی با تاکید بر مشارکت بانوان ایرانی در تمامی عرصه‌های ملی و بین المللی، گفت: به رغم تصورهای رایج مبنی بر ممنوعیت حضور بانوان ایرانی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی،‌پس از انقلاب اسلامی نقش زنان در تمامی عرصه‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای یافت.

به گفته معاون هماهنگی و همکاری‌های بین‌ الملل مرکز امور زنان ریاست جمهوری،‌ مشارکت ها بر پایه نظام دینی و نیز بر اساس احکام اسلامی شکل گرفته است.

وی بیان داشت: بر پایه گسترش و توسعه مشارکت‌ زنان در تمامی عرصه‌ها پس از انقلاب اسلامی، تصویر جدیدی از کشور در میان کشورهای بیگانه ایجاد شد به ‌طوری که جهان غرب را به حیرت وا داشت.

صفاوردی در ادامه متذکر شد: باید تاثیر حجم بالای حضور و مشارکت زنان در  عرصه‌های ملی و بین‌المللی به جوامع غربی انتقال یابد.

وی بیان داشت: هم اکنون بسیاری از کشورهایی که در جریان تحولات اجتماعی و بیداری اسلامی قرار گرفته اند از زنان ایرانی الگو برداری کرده‌اند.

معاون هماهنگی و همکاری‌های بین‌الملل مرکز امور زنان ریاست جمهوری با تاکید بر پرهیز از افراط و تفریط  در مسیر فوق،‌ اذعان داشت: افراط و تفریط ، ‌حرکت را از مسیر اصلی منحرف می کند و باید به واسطه کنترل و نظارت قوی از بروز چنین مسئله‌ای جلوگیری به عمل آید.

به گفته صفاوردی،‌ تعادل و توازن در نقش‌ها می‌تواند به پیشرفت و سازندگی و اصلاح جامعه کمک کند.

منبع:فارس /انتهای متن/

درج نظر