آغاز ساخت نخستین شهرک صنعتی مخصوص بانوان در استان آذربایجان شرقی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از آغاز ساخت شهرک صنعتی ریحانه به عنوان نخستین شهرک صنعتی مخصوص بانوان در استان خبر داد.

0

سرویس خبر به دخت/

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از آغاز ساخت شهرک صنعتی ریحانه به عنوان نخستین شهرک صنعتی مخصوص بانوان در استان خبر داد.

نسرین پیر سمساری دوشنبه در نشست خبری از آغاز عملیات احداث شهرک صنعتی ریحانه در تبریز خبر داد و گفت: متاسفانه احداث این شهرک با تاخیر چند ساله مواجه شده  ،اما عملیات احداث این شهرک طی ۱۰ روز آینده شروع شده و تا یک و نیم سال اینده تکمیل می‌شود.

پیرسمساری با بیان اینکه اغلب طرح‌های تدوین شده برای اجرا در این شهرک مربوط به تولید فرش دستباف، ورنی، کارهای دستی و برخی صنایع زودبازده است، افزود: متاسفانه تا به‌حال در راستای کارآفرینی برای زنان در سطح آذربایجان شرقی کار چندانی صورت نگرفته لذا احداث شهرک صنعتی ریحانه می‌تواند قدم بزرگی در جهت ایجاد اشتغال برای زنان باشد.

وی ادامه داد: مساحت شهرک صنعتی ریحانه ۴۵ هکتار بوده و در ۵ کیلومتری شهر تبریز احداث می‌شود و حدود ۹ میلیارد تومان برای احداث آن سرمایه‌گذاری شده است.

پیرسمساری در ادامه اجرای طرح مبارزه با بدحجابی در استان را ناصحیح دانست و گفت: متاسفانه در مورد برخورد با بد حجابان فرهنگ‌سازی درستی نشده است و برخورد مناسبی توسط نیروهای گشت ارشاد با این افراد صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اجرای گفتمان‌های دانش آموزی و دانشجویی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله اقدامات در جهت فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه ترویج عفاف و حجاب در جامعه می‌باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از طرح‌های اجرائی توسط این دفتر در شش ماهه اول سال جاری خبر داد وگفت: اجرای طرح ملی مطلع مهر برای ۲۴۰ زوج جوان شاغل در دستگاه‌های دولتی، اجرای طرح تحرک برای ساماندهی دفا‌تر امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی، اجرای طرح ملی رحمت و آموزش ۸۰ هزار نفر از زنان خانه‌دار، اجرای طرح آموزشی غیرحضوری خانواده با حضور ۳۰ هزار نفر از زنان و مردان شاغل، برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب و اجرای طرح‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی و ورزشی را از جمله اقدامات دفتر امور بانوان استانداری می‌باشد.

وی همچنین از برگزاری اجتماع عظیم بانوان در محکومیت اهانت به پیامبر اکرم (ص) در تبریز و برگزاری همایش بزرگ ازدواج برای زوج‌های جوان و همایش تجلیل از خانواده‌های موفق استان خبر داد.

منبع:زنان پرس/انتهای متن/

درج نظر