درمان ناباروری ۲۵۰۰ زوج غیرایرانی در پژوهشگاه رویان

معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان گفت: تاکنون۲۵۰۰ زوج غیر ایرانی در مرکز ناباروری پژوهشگاه رویان تحت درمان روش های پیشرفته قرار گرفتند.

0
به گزارش به دخت به نقل از مهر، دکتر احمد وثوق معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان امروز در نشستی خبری که در شرکت فناوری بن یاخته های رویان (بانک سلول های بنیادی خون بند ناف) اظهار داشت: درمان ناباروری در پژوهشگاه رویان بیش از ۲۵ سال سابقه دارد؛ آن زمان مرکز پیشرفته درمان ناباروری تنها در شهر یزد بود و در پایتخت چنین مراکزی وجود نداشت.

وی افزود: در همین راستا جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران در تهران با همکاری پژوهشگاه رویان، مرکزی برای درمان ناباروری راه اندازی کردند.

معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه مشکل ناباروری در همه جوامع بشری کشورهای پیشرفته در حال توسعه و کشورهایی که از جهت اقتصادی عقب هستند وجود دارد خاطر نشان کرد: قبل از آن زوج های نابارور ایرانی برای درمان به خارج از کشور می رفتند و کشورهای مسلمانی که این قابلیت های خوب را داشته باشند هم اطراف ما وجود نداشت. همگی به کشورهای اروپایی، استرالیایی و امریکایی می رفتند.

وثوق با بیان اینکه بعد از راه اندازی مرکز درمان ناباروری رویان توانستیم در مدت زمان کوتاهی به خودکفایی کامل برسیم تصریح کرد: موفق شدیم علاوه بر زوج های ایرانی پذیرای زوج های نابارور از اقصی نقاط دنیا باشیم.

به گفته وی در ایران برای درمان ناباروری به مسائل فرهنگی، دینی و تمام جوانب اخلاق پزشکی، مسائل شرعی توجه ویژه ای می شود؛ این شیوه قرابت فرهنگی با کشورهای عربی و آسیای میانه دارد.

معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان با اشاره به هزینه های درمان ناباروری با سلول های بنیادی در پژوهشگاه رویان خاطرنشان کرد: هزینه های درمان در پژوهشگاه رویان درمقایسه با مراکز اروپایی و امریکایی کمتر است و همین موضوع باعث شد که خیلی از کشورهای همسایه مانند آسیای شرقی، آسیا، اروپا و امریکا برای درمان به این مرکز مراجعه کنند.

به گفته وی هزینه درمان ناباروری زوج های غیر ایرانی در مقایسه با مراکز اروپایی کمتر از ۳۵ درصد خواهد بود.

وی افزود: معمولاً این هزینه های درمانی در ایران یک سوم هزینه ها در اروپا و یا کشورهایی همچون ترکیه و اکراین است.

معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه هر روز بیش از ۵ زوج غیر ایرانی را در مرکز درمانی ناباروری رویان پذیرا هستیم گفت: ما امروز ۲۵۰۰ زوج غیر ایرانی در مرکز ناباروری رویان تحت درمان روش های پیشرفته قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: این افراد وارد سیکل درمان IVF یا اکسی شدند و در کنار اینها زوج های زیادی بودند که با درمان های دارویی و سرپایی مشکلاتشان برطرف شده است.

وثوق با تأکید بر اینکه ارائه نوبت دهی به زوج های ایرانی در مدت زمان کوتاهی انجام می گیرد خاطرنشان کرد: بیشترین زمان انتظار برای هر زوج جهت درمان ۱۵ روز است که سعی داریم این مدت را کوتاه تر و اقدامات درمانی آنها را در مدت زمان کمی آغاز کنیم.

معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان همچنین با اشاره به اینکه به دلیل حمایت های دولت از زوج  های ایرانی معمولا هزینه های درمان برای آنها کمتر از زوج های خارجی است، افزود: ایران یک کشور جوان است که تعداد قابل توجهی از این افراد در سن ۳۰-۴۰ سالگی هستند. ناباروری هم به تبع در زوج هایی است که در این سن هستند.

وثوق با تأکید بر اینکه ما تلاش داریم تعداد بیشتری از زوج های ایرانی را تحت درمان قرار دهیم بیان کرد: بیشترین مراجعین خارجی از کشورهای همسایه و آسیای میانه هستند زیرا دسترسی بیشتری به کشور ما دارند.

به گفته وی ما در سال آمادگی انجام و اجرای ۶ هزار سیکل روش های پیشرفته ناباروری داریم. این بدان معنا نیست که ۶ هزار زوج درمان می شود یعنی از تعداد مراجعه کنندگان ۶ هزار زوج را می توانیم تحت درمان پیشرفته ناباروری قرار دهیم.

معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان در خصوص میزان موفقیت اعمال روش های پیشرفته برای درمان ناباروری تصریح کرد: با چشم پوشی از عواملی که غیرموفق هستند می توان گفت  که بالای ۵۰ درصد روش های پیشرفته ای که برای درمان ناباروری به کار گرفته می شود موفقیت آمیز هستند.

وثوق گفت: اعتقاد داریم درمان ناباروری در ایران از نظر اقتصادی مناسب تر و ۵۰ درصد هزینه های آن در سایر کشورهاست. همچنین میزان موفقیت درمان در ایران بالاتر از کشورهای دیگر است.

/انتهای متن/

درج نظر