مولاوردی: مشارکت زنان در دولت یازدهم افزایش یافته است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به افزایش مشارکت زنان در دولت یازدهم گفت: میزان نمایندگان زن مجلس دهم به 2 برابر افزایش یافت و همچنین میزان مدیران زنان در دستگاههای اجرایی و دولتی به افزایش چشمگیری رسید‌ه است.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار ایرنا؛ شهین دخت مولاوردی روز پنج شنبه در همایش در تداوم تدبیر و امید با موضوع عملکرد چهارساله دولت تدبیر و امید افزود: به منظور افزایش مشارکت و فعالیت زنان 25 تفاهم نامه و 61 موافقت نامه در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به امضا رسید.

وی تصریح کرد: از سال 92 تا ابتدای سال 95 از 600 طرح ارایه شده در فعالیت زنان در حوزه های مختلف از 250 طرح حمایت مالی شد و همچنین از سال 92 تا 94 تعداد سازمانهای مردم نهاد از یک هزار و 677 به دو هزار و 333 افزایش یافت.

مولاوردی در ادامه به نرخ بیکاری زنان جویای کار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری زنان 20.4 درصد و 2 برابر نرخ مردان است.
معاون رییس جمهوری به تاب آوری اجتماعی در حوزه خانواده اشاره کرد و افزود: فاز دوم این طرح آموزشی با هدف افزایش مهارت خانواده ها در حل مسایل و مشکلات با همکاری وزارت کشور در حال برگزاری است.
وی برگزاری افزایش مهارت مدیران زن و سایر دوره های آموزشی در حوزه های حقوق شهروندی؛ تعاملات بین المللی؛ کارآفرینی و سایر حوزه های دیگر را از دیگر برنامه های دولت یازدهم دانست.

* دولت تدبیر و امید میراث دار بی تدبیری مدیران دولت نهم و دهم بود.
مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دولت یازدهم میراث دار شرایطی بود که بر اساس تحلیل کارشناسان کشور در سیاست های داخلی و خارجی به یک بن بست رسیده است.
وی بیان کرد: سوء مدیریت دولت گذشته و تحریم های ظالمانه و فلج کننده وضعیت اقتصادی کشور را در شرایط نامناسب قرار داده بود.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: دولت یازدهم با تدبیر مدیران و همدلی مردم با مذاکرات خود این تحریم های اقتصادی را برطرف کرد و شرایط سخت اقتصادی کشور را تغییر داد.
وی خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات سال 92 و با انتخاب رییس جمهور روحانی یک نه بزرگی به شرایط آن روزهای کشور گفتند و در حالی که مردم از این وضعیت نگران بودند با روی کار آمدن دولت یازدهم امید و آرامش به مردم کشور اهدا شد.
مولاوردی در ادامه به برگزاری سه یادواره شهدای زن اشاره کرد و گفت: سردیس شهیده محبوبه دانشی در میدان 17 شهریور تهران و سردیس شهید معلم و دانش آموز مقاومت خرمشهر در یکی از میادین اصلی خرمشهر نصب شد.

/انتهای متن/
درج نظر