مرکز مشاوره ازدواج برای هر استان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: توانایی این را داریم که امسال برای هر استان حداقل ۱۰ مرکز مشاوره ازدواج راه‌اندازی کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم «پویا»؛ ناصر صبحی قراملکی عصر امروز در نشست خبری رؤسای مراکز مشاوره ازدواج در وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: برای رفع کمبود مراکز تخصصی مشاوره در 16 استان، طبق برنامه‌ از پیش تعیین شده، مقرر بود تا برای هر استان حداقل دو مرکز مشاوره در سال 95 پیش‌بینی شود اما با توجه به اینکه کارهایمان به خوبی پیش رفت، توانایی این را داریم تا در سال 95 برای هر استان حداقل 10 مرکز مشاوره ازدواج ایجاد کنیم.

وی افزود: در حال حاضر 54 مرکز مشاوره ازدواج طبق تفاهمنامه که با سازمان نظام روانشناسی منعقد شده است، فعالیت می‌کند.

صبحی قراملکی تصریح کرد: برای 60 مرکز مشاوره ازدواج در طی 8 ماه رسیدگیهای لازم انجام شد و مراحل اداری، مصاحبه و دوره‌های آموزشی آن طی شده و پرونده‌ها به سازمان نظام روانشناسی ارسال شده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون در سطح کشور یک هزار و 809 پرونده مراکز مشاوره ازدواج ثبت شد که کارهای آن در حال انجام است و پس از طی مراحل اداری و هسته گزینش، وارد مرحله تخصصی می‌شود و در مرحله تخصصی هنگامی که نقص پرونده نداشته باشند، دعوت می‌شوند.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده اظهار کرد: در حال حاضر 257 پرونده آمده است که از بین آنها 78 پرونده برای مصاحبه آمدند و در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و تاکنون حدود 30 مرکز مشاوره در نوبت قرار دارد.

/انتهای متن/

درج نظر