مشاوره مجازی/حجاب دخترم

این بار یکی از کاربران به دخت در مورد حجاب دختر 9 ساله خود، از مشاور به دخت خانم دکتر فرشته نقدی سوال کرده است.

0

سلام

دخترم تازه 9سالش تموم شده و خیلی دوست داره حجاب کنه ونماز هم می خونه، ولی اطرافیان با این قضیه کنار نیومدن وهمش با او شوخی می کنن.دخترم داره از حجاب سرد میشه. چکار کنم؟

پاسخ:

سلام عزیزم اولین چالش بزرگ زندگی دختر تان شروع شده که این چالش ها در مجموع برای رشد آدم ها و رساندن شان به یک انتخاب صحیح خوب است.اعتقاد قلبی و قوی و جا افتادن همه مسائل برای افراد یک روند تدریجی و تا حدی مشکل است. مهم این است که او خود حتما با این مسئله بتواند کنار بیاید. بد نیست با یک مشاور مذهبی هم مشورت کنید اما مراقب باشید ایمان و عبادت، او را از کودکی کردن دور نکند و شما توجه به رشد و رسش بچه ها در این سن داشته باشید. مبادا فکر کنید که به خاطر این که 9 سالش تمام شده، دیگر مثل یک آدم کاملا بزرگ است و جای خطا و تجربه برای او نگذارید.

در واقع دختر شما هنوز کودکی است در آغاز دوره نو جوانی. می توانید با اطرافیان صحبت کنید که به خواست شما و او احترام بگذارند به شرطی که شما هم با تدبیر و تشویق مناسب و بجا محیطی مشوقانه برایش ایجاد کنید. مثل خانواده هایی نباشید که خود باحجابند اما الگوهای رفتاری و پوشاکی شان را احیانا از جاهایی مثل شبکه های ماهواره ای می گیرند. رفت و آمد شما هم مهم است که با آدم هایی نباشد که با پوشاک و آرایش های آنچنانی عملا دختر شما را به الگوهای نامناسب سوق می دهند. مهم ترین چیز این است که به فرزندتان بیاموزید که حجاب، یک مجموعه از پوشش، رفتار و گفتار است و نه فقط یک چادر.

در مجموع توجه داشته باشید که در مسیر مودب شدن به آداب دینی سخت گیری زیاد و برخورد دستوری و دور از ارتباط صمیمانه بیشتر آسیب می رساند تا اصلاح کننده باشد. در حالی که اگر آرام آرام عشق دین، ائمه و شهدا را در دل و روح بچه ها ایجاد کنیم، قطعا بچه ها به سمت خوبی ها و خوب ها گرایش می یابند. یادتتان نرود در این مسیر معتقد واقعی و عامل بودن خود پدر و مادر خیلی اهمیت دارد.

/انتهای متن/

 

درج نظر