اساس انقلاب بحرین یک زن بود

کبری حمیدی از بحرین همسر شهید عبدالکریم فخراوی است. همسرش بر اثرشکنجه ی آل خلیفه به شهادت رسید.با ما از بحرین و انقلاب و اجلاس می گوید.

5

سرویس اجتماعی به دخت/


–         از جریان شهادت همسرتان بگویید.

–         یک روز مزدوران آل خلیفه به خانه ی ما هجوم آوردند. همسرم در خانه نبود. فردای آن روز خود را معرفی کرد و با پای خودش رفت و گفت: اگر با من کاری دارید من اینجا هستم. او عضو جمعیت وفاق اسلامی بود که از گروه هایی است که با رژیم بحرین مخالف است. تا مدت ده روز ما در پی او بودیم تا ردی از او به دست بیاوریم. بدانیم که  که در کجا زندان شده است،  آیا محاکمه شده است، چرا و به چه دلیل، چرا آزاد نمی شود؟ اما هیچ فایده ای نداشت و ما نتوانستیم هیچ اطلاعی به دست بیاوریم.

بعد از ده روز به ما زنگ زدند و گفتند ایشان در بیمارستان است. وقتی که ما رفتیم متوجه شدیم ایشان شهید شده و در سرد خانه است.

–         چند فرزند دارید؟ آن ها با شهادت پدر چه طور کنار آمدند؟

–         من سه دختر دارم ، فاطمه 24 ساله که ازدواج کرده و یک فرزند دارد، زهرا 14 ساله و سارا 9 ساله. فاطمه من مثل صد تا مرد است. در همان محل کار پدرش در انتشاراتی او کار می کند. او زحمتکش است و از کارهای پدرش متابعت می کند.

از کراماتی که ما از شهید می بینیم، مسئأله ادامه دادن راه شهید است. زهرای من روزهای اول شهادت پدرش یک بار که بر سر قبر پدرش رفته بودیم، دوستان زیادی آمدند و از رفتار  و حسن سلوک همسرم و  اخلاق ، محبت و عشق او به خدا صحبت می کردند. من از زهرا پرسیدم : بعد از این حرفها که در باره  پدر می شنوی، دوست داری بابا شهید بماند و بعد شفاعت ما را بکند یا مثلا دوست داری بابا بار دیگر به دنیا بر گردد و با رحلت عادی از دنیا برود. او گفت دوست دارم بابا برگردد و با رحلت و فوت عادی از دنیا برود . گفتم : زهرا شهدا مرتبه بالایی دارند. اما او گفت: اگر پدر من باشد و عمر طولانی کند و بعد از دنیا برود، با این اخلاق و سجایای اخلاقی حتما به بهشت می رود. چون خیلی مؤمن بود. بعد از گذشت یک سال که ما مراسم سالگرد او را در بحرین برگزار کردیم زهرا گفت که من امروز خیلی خوشحال هستم که بابا شهید شد؛ چون با آن اوصاف اخلاقی استحقاق آن را داشت که شهید از دنیا برود.

–         در حال حاضر چه می کنید؟

–         من در کل الان کارهایی که او داشت از او پیروی می کنم، اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی و…

–         زن بحرینی چه نقشی در انقلاب دارد؟

–         زنان در بحرین ( نمی دانم شما به فارسی چه می گویید ما می گوییم “به کل جدار”) زن بحرینی خود را به اثبات رسانید. زن بحرینی با صبر و ایثار و تحمل، نشان داد که یک زن ، اگر در خیابان ، در محل کار … با کتک خوردن، حتی در زمینه مسائل جنسی آزار و اذیت ببیند، از میدان به در نمی رود . دید اساس انقلاب بحرین یک زن بود.

زنان پسران و شوهران خود را به میدان  فرستادند، در را باز می کردند و می گفتند: برو، امروز جای ماندن نیست.

الحمدلله تا حالا 101 شهید دادیم که حدود 8-7 تای آن زن هستند، بقیه از طیف کودک تا پیر هستند، دختران و پسران خردسال هم داشتیم.

هنوز هم اوضاع بحرین روز به روز بدتر می شود و زنان مثل همان یک سال  قبل وارد میدان می شوند و در راه خدا و اسلام و وطن خدمت می کنند.

–         از زنان شهیده بگوئید؟

–         زنی داریم به نام” شهیده بهیه “. ایشان در خانواده الگوبود و اخلاق خیلی خوبی داشت. “ شهیده زینب تاجر” مادری بود که فرزندان خود را به حضور در مبارزه تشویق می کرد، حدود شصت سال داشت و مبارز بود.

–         به نظر شما برگزاری چنین کنفرانس هایی چه فایده هایی دارد؟

–         چون که حق ملت بحرین در انقلاب ضایع شده است، باقی دولتهای عرب حق این ملت را ضایع کرده اند، اما از جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنیم. از رهبر عزیز، از رئیس جمهور و کل ملت ایران تشکر می کنیم. بخصوص برای رساندن پیام مردم بحرین از طریق فیلم های تلویزیونی شبکه العالم که جریان مظلومیت بحرین را پخش می کند، ما بسیار متشکر هستیم.

با شرکت در همین کنفرانس و دیدار خانم های مبارز از نقاط مختلف ما توانستیم پیام مظلومیت بحرین را به گوش دیگران برسانیم.

/انتهای متن/

نمایش نظرات (5)