تقدیر از زن نویسنده «نورالدین پسر ایران»

یكشنبه گذشته طی مراسمی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی در مؤسسه‌ی حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به راوی «سیدنورالدین عافی»، همسر وی و نویسنده‌ی كتاب «معصومه سپهری» اهدا شد.

0

سرویس خبر به دخت/

یكشنبه  گذشته طی مراسمی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی در مؤسسه‌ی حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به راوی «سیدنورالدین عافی»، همسر وی و نویسنده‌ی كتاب «معصومه سپهری» اهدا شد.

در این مراسم دست‌نوشته‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر حاشیه كتاب «نورالدین پسر ایران»
به شرح زیر منتشر شد :

«بسم الله الرحمن الرحیم ، این نیز یكی از زیباترین نقاشی های صفحه‌ی پُركار و اعجاز گونه‌ی هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته‌اند. آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرین‌زبانی كه از قریحه‌ی ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازك‌اندیشیِ نویسنده، به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است، و نیز صراحت و جرأت راوی در بیان گوشه‌هایی كه عادتاً در بیان خاطره‌ها نگفته می ماند، از ویژگی های برجسته‌ی این كتاب است. تنها نقصی كه به نظر رسید، نپرداختن به نقش فداكارانه‌ی همسری است كه تلخی‌ها و دشواری های زندگی با رزمنده‌ئی یكدنده و مجروح و شلوغ را به جان خریده و داوطلبانه همراهی دشوار و البته پر اَجر با او را پذیرفته است.
ساعات خوش و با صفائی را در مقاطع پیش از خواب با این كتاب گذراندم والحمدلله
90/10/20»

nurodin 2

«نورالدین پسر ایران» كتاب خاطرات سید نورالدین عافی است؛ پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی است كه  نزدیك به هشتاد ماه در لشكر 31 عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته حضور داشته و بارها مجروح شده است. ضمن این که برادر کوچکترش هم  قبلا  در برابر چشمانش به شهادت رسیده بود. او در حال حاضر  جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است.

درج نظر