نقش مادر و عمه در تربیت امام خمینی(ره)

آیت‌الله مهدی انصاری استاد حوزه علمیه قم گفت: خوردن لقمه حرام را از عوامل موثر در عدم وجود معنویت در خانواده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: عدم پرداخت خمس و زکات از جمله این مقوله‌ها است.

0

سرویس خبر به دخت/

 آیت‌الله مهدی انصاری قمی صبح امروز در جمع زنان شهرستان چرام در مسجد صاحب‌الزمان (عج)، با اشاره به ویژگی‌های زنان صدر اسلام، اظهار کرد: خداوند انسان را آزاد آفرید و راه‌های صعود و سقوط را فرا روی او قرار داد و همواره با معرفی کردن الگوهای مناسب هم‌چون ائمه اطهار و زنان بزرگی همانند حضرت فاطمه‌زهرا و زینب کبری (س) از انسان خواست بدون اکراه و اجبار راه نجات خود را انتخاب کند.
استاد حوزه علمیه قم نیز به حضور زنان محجبه در سطح جامعه و دنیا اشاره کرد و افزود: اینان خودآگاهانه با الگوگیری از زندگانی حضرت زهرا (س) همواره درصدد رعایت حجاب اسلامی خود بوده و مقید هستند به اینکه فرزندان شایسته و بزرگ در دامان پاک و نجیب رشد می‌کنند و می‌توانند انسان‌هایی شایسته و مثمر ثمر برای نظام و دین باشند.
وی نشست و برخاست با افراد و خانواده‌های مومن و متدین را گوشزد شد و گفت: شما خانم‌ها باید با افراد دین‌دار و محجبه ارتباط داشته باشید چرا که ثابت شده یکی از دلایل فروپاشی خانواده‌ها ارتباط آن‌ها با افراد لاابالی و بی‌بند و بار بوده است که با تأسی از تاثیرات منفی این افراد و خانواده‌ها شیرازه خانواده از هم پاشیده و منجر به فروپاشی بعضی از خانواده‌ها شده است.
انصاری به روش‌های تعلیم و تربیت فرزندان اشاره کرد و یادآور شد: اگر پدر و مادر دروغگو، فاسد و فاسق و یا بددهن باشند فرزندان نیز با همین روش تربیت می‌شوند و در آینده در جامعه سرباز جامعه که نمی‌شوند، سربار جامعه نیز هستند.
وی با بازگویی خاطره‌ای از حضرت امام (ره)، عنوان کرد: خدمت معظم‌له رسیدم عرضه داشتم حضرت آقا چه کسانی باعث شدند شما به این درجه عالی برسید فرمودند: مادرم و عمه‌ام، از مادرم درس دین‌داری و از عمه‌ام درس روابط اجتماعی را کسب کردم.
آیت‌الله انصاری در پایان خوردن لقمه حرام را از عوامل موثر در عدم وجود معنویت در خانواده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: عدم پرداخت خمس و زکات از جمله این مقوله‌ها است.
منبع:خبرگزاری فارس /انتهای متن/
درج نظر