سوارکاری به جای رانندگی در عربستان

زنان عربستان سعودي كه سال ها در حسرت دستيابي به حق رانندگي به سر مي‌برند، اكنون براي اثبات بخشي از توانمندي‌هاي خود به اسب سواري روي آورده اند.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل  شفقنا ، اسب سواري زنان سعودي در شرايطي انجام مي‌شود كه مخالفان خود را دارد، اما اين مخالفت‌ها به فتواي شرعي و ممنوعيت قانوني منجر نشده و به اين ترتيب حضورزنان در ميدان‌هاي اسب سواري به نكته جالب توجه اين روزهاي سعودي تبديل شده است.

مخالفان اسب سواري به انتشار شايعات در باره زيان اسب سواري بر سلامت زنان دامن مي‌زنند، اما روزنامه «عكاظ اليوم» ” به نقل از دكتر فواز ادريس متخصص زنان وزايمان نوشت ورزش سواركاري به هيچ وجه برسلامت زنان براي باردار شدن تاثيري نمي‌گذارد و هيچ مانعي براي روي آوردن زنان به اين ورزش وجود ندارد.

«هشام پاشا» مالك يكي از اصطبل‌هاي نگهداري اسب در عربستان هم دراين باره به روزنامه عكاظ اليوم گفته است كه سواركاري ورزشي اصيل و مفيد است و ما هرگز دختران را از انجام اين ورزش بازنمي داريم.

يكي از زناني كه دراين مركز به آموزش سواركاري مشغول است، گفت كه وي از كودكي به سواركاري علاقمند بوده است و او تمايل دارد كه از طريق اين ورزش به چهره اي جهاني تبديل شود و به انتقادات و شايعاتي كه هر از گاهي درباره ضرر ورزش سواركاري براي زنان منتشر مي‌شود، توجه نمي‌كند.

زنان عربستاني تاكنون از راه هاي مختلف تلاش كرده اند كه قوانين محدود كننده حق رانندگي براي خود را تغيير دهند؛ ولي با مخالفت‌هاي جدي مقام‌هاي اين كشور همچنان از اين حق محروم مانده اند.

/انتهای متن/

درج نظر