تیم ملی رفتینگ بانوان جام جهانی را از دست داد!

نایب رییس بانوان فدراسیون قایقرانی گفت: تیم ملی رفتینگ بانوان ایران به دلیل نبود اسپانسر جام جهانی نیوزلند را از دست داد و فدراسیون هم توان مالی برای حمایت کامل از این رشته را ندارد.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا ،مریم دباغ، نایب رییس بانوان فدراسیون قايقراني درباره اعزام نشدن تیم ملی رفتینگ بانوان به مسابقات جهانی اظهار کرد: تیم ملی رفتینگ مردان به مسابقات جهانی اعزام شد ولی تیم بانوان را نتوانستیم اعزام کنیم. مشکل اصلی به دلیل کارشکنی سفارت نیوزلند برای صدور ویزای تیم ملی بود. اما خانم‌ها مشکل اسپانسر هم داشتند و نتوانستند با کمک اسپانسر به رقابت‌های جهانی اعزام شوند. البته کمیته رفتینگ نتوانست اسپانسر را برای تیم فراهم کند.

او در ادامه افزود: رفتینگ رشته خاصی است و فکر می‌کنم بازیکنان در استان اصفهان زیر نظر آقای اصلانی فعالیت می‌کنند. این تیم قبلا هم در مسابقات رسمی شرکت کرده بود و مقام هم کسب کرده بودند.

دباغ دلیل نبود منابع مالی برای برخی رشته‌های قایقرانی گفت: فدراسیون روی بعضی از رشته‌هایش نمی‌تواند کار زیادی کند. برای فدراسیون پولی نمی‌ماند که در همه بخش‌ها فعالیت کند به همین دلیل رشته رفتینگ کمی از فدراسیون دور شده است.

او در ادامه افزود: فدراسیون بیشتر تلاش می‌کند روی رشته‌های المپیکی مثل روئینگ و آب‌های آرام و اسلالوم و کمی هم کانوپولو تمرکز داشته باشد. روی رشته بادبانی هم به دلیل هزینه زیاد و محل تمرین روی آن کار نکردیم اما اردوهایشان در حال برگزاری است.

نایب رییس بانوان فدراسیون قایقرانی درباره اردوهای تیم ملی بانوان گفت: تیم‌های قایقرانی بانوان ایران خود را برای بازی‌های اینچئون کره‌جنوبی آماده می‌کند. اردوی تیم ملی آب‌های ‌آرام ایران اردوی خود را از 28 آبان ماه آغاز می‌کند که در این اردو پنج نفر از ورزشکاران برترمان که از مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی کشور حضور داشتند شرکت می‌کنند. اردو تیم ملی روئینگ هم از اوایل هفته در دریاچه آزادی آغاز شده است.

دباغ درباره لیگ‌های بانوان قایقران اظهار کرد: لیگ آب های آرام هم از اوایل اسفندماه آغاز می‌شود با توجه به اینکه بازیکنان ملی ما به احتمال زیاد در اردوی خارج از کشور باشند و یا دریاچه آزادی میزبان اردوهای تیم ملی باشد لیگ این رشته کمی دیرتر برگزار می‌شود. لیگ کانوپولو بانوان هم هفته اول آذر ماه و مسابقات اسلالوم هم هفتم و هشتم آذر ماه برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: در بحث داوری هم 5 نفر از داوران آب‌های آرام را برای مسابقات 2014 به فدراسیون جهانی معرفی کردیم که بتوانند در این رقابت‌ها قضاوت کنند.

دباغ درباره پاداش ملی پوشان برای قهرمانی در آسیا تصریح کرد: هر ساله تجلیلی از طرف فدراسیون و وزارت ورزش صورت می‌گیرد و ما به همان اکتفا می‌کنیم. در واقع وسع فدراسیون به بیشتر از این نمی‌رسد.

 /انتهای متن/

درج نظر